Kto wierzy w newsy z internetu

Młodzi nie odróżniają informacji fałszywych od wiarygodnych. To dobra wiadomość dla polityków i reklamy, ale zła dla nas wszystkich.

Aktualizacja: 08.12.2016 20:55 Publikacja: 08.12.2016 16:53

Kto wierzy w newsy z internetu

Foto: AFP

O kryzysie fałszywych informacji na poważnie zaczęto mówić po zaskakującym zwycięstwie Donalda Trumpa. Trump, zdaniem niektórych podobnie jak PiS w Polsce, wygrał dzięki przedstawianiu fałszywego obrazu rzeczywistości. Największe firmy internetowe, które zostały wykorzystane do rozsiewania takich wiadomości – Facebook, Twitter i Google – zapowiedziały nawet podjęcie działań, by popularność fałszywek ukrócić.

Nowe badania socjologiczne przeprowadzone przez Uniwersytet Stanforda wskazują jednak, że problem jest głębszy niż tylko niefrasobliwość portali internetowych. Wyniki sugerują, nie wchodząc w dyskusję, na ile te wiadomości są prawdziwe czy fałszywe, i czy sieci społecznościowe chcą i potrafią coś z tym zrobić, że sami sobie na popularność takich „newsów" zasłużyliśmy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska