Co słychać na rynku
Edyta Potera, Jones Lang LaSalle:
Specyfiką outletów jest to, że w firmowych sklepach renomowanych producentów odzieży i obuwia sprzedawane są końcówki serii, próbki, resztki starszych kolekcji, zapasy i nadwyżki produkcyjne. Towar jest tańszy od 30 do 70 procent swojej ceny.
Pionierami w budowie centrów wyprzedażowych w Polsce są hiszpańska firma Neinver Polska oraz firma The Outlet Company (TOC) utworzona przez flamandzkiego dewelopera Liebrecht & Wood oraz zespół brytyjskich specjalistów ds. kompleksów outletowych.
W grudniu 2002 roku zostało otwarte pierwsze w Polsce centrum wyprzedażowe Factory Warszawa Ursus, rozbudowane o drugą fazę w 2006 r. Dziś na powierzchni 13 tys. mkw. funkcjonuje ponad 80 sklepów znanych polskich i światowych marek, m.in. Tommy Hilfiger, Mango, Benetton, Monnari czy Adidas. Oprócz galerii sklepów przygotowano specjalne miejsca do wypoczynku i parking na 700 samochodów. Firma Neinver Polska do tej pory zainwestowała w Polsce ok. 90 mln euro w następujące projekty outletowe: Factory Warszawa Ursus, Wrocław, Poznań i Kraków.