Organizatorzy targów starają się zapewnić uczestnikom coraz lepsze i w pełni bezpieczne warunki do prezentacji towarów. To jeden z elementów walki z coraz silniejszą konkurencją na tym rynku. Dlatego firmy, które mają własne pawilony wystawiennicze, w miarę możliwości finansowych powiększają je i modernizują, dostosowując do rosnących wymagań klientów. Natomiast ci, którzy korzystali dotychczas z bazy należącej do innych organizatorów, pomieszczeń hotelowych czy ośrodków sportowych, zaczynają inwestować we własne zaplecze.
[srodtytul]Warszawa w ofensywie[/srodtytul]
Kosztem 11 mln euro wznoszona jest obecnie nowa hala Warszawskiego Centrum EXPO XXI. Obiekt o powierzchni 4 tys. mkw. powstaje obok działającego już od kilku lat pawilonu przy ul. Prądzyńskiego na warszawskiej Woli. Po zakończeniu tej inwestycji, za kilka miesięcy, Warszawskie Centrum będzie dysponowało ponad 17 tys. mkw. powierzchni i zajmie w tej kategorii trzecie miejsce w kraju, po targach w Poznaniu i w Kielcach. W nowym pawilonie, na którego budowę firma zaciągnęła kredyt, znajdą się wielofunkcyjna hala oraz sala konferencyjna. Nowa część pomieści 3,6 tys. osób, można tu będzie organizować również koncerty i widowiska.
Centrum EXPO XXI zainicjowało działania związane z ekologią. To np. wymiana oświetlenia na energooszczędne. W najbliższym czasie planuje także wymianę freonu starego typu na nowy, ekologiczny odpowiednik we wszystkich urządzeniach klimatyzacyjnych.
Ośrodek na Woli nie jest już w stolicy jedynym obiektem targowym. Jesienią ruszyła konkurencja w postaci drugiego Centrum Targowo-Kongresowego, usytuowanego na Pradze. W realizację obiektu w rejonie ulicy Marsa zaangażowały się Międzynarodowe Targi Polska – jeden z organizatorów imprez wystawienniczych, oraz Marsa Park – spółka z grupy ECI (Europejskie Centrum Inwestycyjne). W pierwszym etapie do użytku oddano halę targową o powierzchni 10 tys. mkw. Za kilka lat obiekty będą rozbudowane do 30 tys. mkw.