To w tych miastach powstały rozbudowane centra BPO (świadczące usługi księgowe, finansowe, call center itp.), centra SSC (oferujące usługi administracyjno-księgowe) oraz ITO (proponujące outsourcing IT).
[srodtytul]Zaplecze poza stolicą[/srodtytul]
Zdaniem analityków Colliers International to właśnie w stolicy, Wrocławiu oraz Krakowie mogą się pojawić kolejni inwestorzy poszukujący lokalizacji biurowych dla usług bardziej skomplikowanych, takich jak analizy biznesowe, raportowanie finansowe, prognozowanie, zarządzanie relacjami z klientami czy HR i rekrutacja.
– Natomiast w takich miastach, jak Lublin, Toruń, Rzeszów, Bydgoszcz i Olsztyn, których zaletą są niskie koszty prowadzonej działalności, można realizować mało skomplikowane funkcje BPO, np. przetwarzanie danych czy skład DTP – tłumaczy Marek Ciunowicz, partner w Dziale Powierzchni Biurowych Colliers International.
Zdarza się jednak, że inwestorzy zainteresowani otwarciem centrum SSC czy BPO w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu napotykają brak odpowiednio przygotowanych kadr w interesującej ich wąskiej dziedzinie, bo np. specjaliści w tej konkretnej dziedzinie zatrudnieni już są w centrach konkurencji.