Internet osłabia galerie handlowe

Jak rozwój handlu w sieci wpływa na handel w realu? Co robią zarządcy centrów handlowych, właściciele marek odzieżowych, patrząc na wskaźniki, które pokazują, że w Internecie sprzedaje się coraz więcej?

Publikacja: 09.10.2015 11:00

Internet osłabia galerie handlowe

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak rozwój handlu w Internecie wpływa na centra handlowe?

Marta Mikołajczyk-Pyrć, senior portfolio manager w Dziale Kompleksowego Zarządzania Nieruchomościami w firmie Savills: Dzięki rozwojowi e-commerce, liczba e-sklepów i ich użytkowników będzie wzrastać. Zasadniczo zmieniły się nawyki zakupowe wśród konsumentów, dodatkowo wywołane popularyzacją urządzeń mobilnych. Coraz popularniejsze są takie zjawiska jak showrooming. Pomimo wzrostu w ostatnim czasie sprzedaży w kategorii moda online, dalej lubimy kupować ubrania z dodatkami w galeriach handlowych. Podobnie dokonujemy zakupów obuwniczych czy kosmetyczno-perfumeryjnych. Efekt ROPO - czyli Research Online Purchase Offline - poszukiwanie w Internecie informacji o produktach i usługach, których zakup następuje w sklepie stacjonarnym, zależy od branży, w której działa dany najemca. Coraz częściej poszukujemy w sieci informacji o produktach, przede wszystkim z branży RTV AGD, ale miejsce zakupu już się dywersyfikuje w zależności od kategorii towarów.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Nieruchomości
Mało nowych biur w regionach. Wynik może być najgorszy od niemal 20 lat
Nieruchomości
Dyrektywa budynkowa EPBD. Gra w klasy na półmetku
Nieruchomości
Anna Watkowska: Jesteśmy gotowi, by tworzyć rynek mieszkań dla seniorów
Nieruchomości
Develia chce rosnąć na rynku mieszkaniowym. Przejęcia przyspieszą wzrost
Nieruchomości
Urzędy w nowoczesnych biurowcach. Jakie zapisy chronią takich najemców?