Internet osłabia galerie handlowe

Jak rozwój handlu w sieci wpływa na handel w realu? Co robią zarządcy centrów handlowych, właściciele marek odzieżowych, patrząc na wskaźniki, które pokazują, że w Internecie sprzedaje się coraz więcej?

Publikacja: 09.10.2015 11:00

Internet osłabia galerie handlowe

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak rozwój handlu w Internecie wpływa na centra handlowe?

Marta Mikołajczyk-Pyrć, senior portfolio manager w Dziale Kompleksowego Zarządzania Nieruchomościami w firmie Savills: Dzięki rozwojowi e-commerce, liczba e-sklepów i ich użytkowników będzie wzrastać. Zasadniczo zmieniły się nawyki zakupowe wśród konsumentów, dodatkowo wywołane popularyzacją urządzeń mobilnych. Coraz popularniejsze są takie zjawiska jak showrooming. Pomimo wzrostu w ostatnim czasie sprzedaży w kategorii moda online, dalej lubimy kupować ubrania z dodatkami w galeriach handlowych. Podobnie dokonujemy zakupów obuwniczych czy kosmetyczno-perfumeryjnych. Efekt ROPO - czyli Research Online Purchase Offline - poszukiwanie w Internecie informacji o produktach i usługach, których zakup następuje w sklepie stacjonarnym, zależy od branży, w której działa dany najemca. Coraz częściej poszukujemy w sieci informacji o produktach, przede wszystkim z branży RTV AGD, ale miejsce zakupu już się dywersyfikuje w zależności od kategorii towarów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
Tyle płacimy za mieszkania z drugiej ręki. Nie ma spektakularnych przecen
Nieruchomości
BGK wspiera kredytem rzymską inwestycję polskiej hotelarskiej Grupy Molo
Nieruchomości
Indeks nastrojów. Deweloperzy mówią o podwyżkach cen mieszkań
Nieruchomości
Nieruchomości komercyjne na radarach polskich inwestorów. Jaki mają potencjał?
Nieruchomości
OVAL Sky, czyli inwestycja w potencjał Warszawy. Projekt Grupy Dekpol na Woli
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama