- Chyba mało kto się spodziewał, że po dobrym dla deweloperów pod względem sprzedaży październiku, kolejny miesiąc przyniesie jej spadek. Klientów miały przyciągnąć przeceny i promocje. Jednak w biurach sprzedaży pojawiło się ich mniej kupujących – mówi Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.
Z analiz serwisu wynika, że w siedmiu największych miastach deweloperzy sprzedali w listopadzie o 2 proc. mieszkań mniej niż w październiku (łączny wynik dla tych rynków). Nie pomogły liczne promocje m.in. z okazji Black Friday. – Jednak w trzech metropoliach – w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu – promocje odniosły oczekiwany skutek. Niestety, w Trójmieście, Wrocławiu i miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii znów poszła w górę średnia cena ofertowa mkw. nowych mieszkań – podaje Marek Wielgo.