Reklama

Polski kapitał prawie nie inwestuje w polskie budynki

Tylko co dziesiąte euro wydane na budynki komercyjne w kraju pochodzi od polskich nabywców. Dlaczego nie kupujemy biurowców w swoim kraju, choć globalne fundusze uważają, że to dobry interes?

Aktualizacja: 22.01.2016 14:14 Publikacja: 22.01.2016 13:23

W stolicy ruszył nowy projekt biurowy firmy Skanska – Generation Park (84 tys. mkw. powierzchni). Ki

W stolicy ruszył nowy projekt biurowy firmy Skanska – Generation Park (84 tys. mkw. powierzchni). Kiedy znajdzie się na niego chętny? Czy z polskim kapitałem? fot. skanska

Foto: Archiwum

Na polskim rynku inwestycyjnym nieustająco dominują fundusze o zasięgu globalnym. Aktywny jest kapitał amerykański, niemiecki, brytyjski, kanadyjski, ale również azjatycki czy południowoafrykański – podaje firma JLL.

W 2015 r. widać było niewielki wzrost aktywności rodzimego kapitału, głównie w sektorze nieruchomości biurowych. Jak jednak pokazują dane Real Capital Analytics, Polska charakteryzowała się najmniejszym udziałem rodzimego kapitału na europejskim rynku transakcyjnym w 2014 r. Uplasowaliśmy się za Portugalią, Włochami, Hiszpanią, Holandią, Irlandią czy Czechami. W tym ostatnim kraju udział rodzimych inwestorów na rynku wzrósł w 2014 r. o 300 proc. r./r. Tymczasem u nas eksperci przewidują rozwój lokalnego rynku na poziomie kilku punktów procentowych rocznie. Z kolei w takich krajach, jak Rosja, Dania, Czechy czy Wielka Brytania, dominuje kapitał rodzimy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
Ceny mieszkań nie rosną, ale część klientów wciąż odkłada zakupy
Nieruchomości
Na rynku mieszkań bez upałów
Nieruchomości
Ile mieszkań zbudowały Społeczne Inicjatywy Mieszkaniowe?
Nieruchomości
Parcela pod dom kosztuje czasem fortunę
Nieruchomości
Betony Baumit w nowoczesnym budownictwie: trwałość i wszechstronność
Reklama
Reklama