Reklama

Przed parkami handlowymi jeszcze trzy lata ekspansji, potem twarde „sprawdzam”

Wiele inwestycji, głównie w powiatach, powstaje bez mocnych przesłanek. Sprawne zarządzanie najmem i infrastrukturą będzie kluczowe dla przyszłości parków i centrów convenience – mówi Bartosz Nowak, partner zarządzający w Scallier.

Publikacja: 18.07.2025 04:03

Bartosz Nowak, dyrektor zarządzający Scallier

Bartosz Nowak, dyrektor zarządzający Scallier

Foto: Mat. prasowe

Scallier specjalizuje się w usługach związanych z nieruchomościami handlowymi, głównie parkami. To zarządzanie budynkami, komercjalizacja, doradztwo inwestycyjne, działalność dewelopersko-inwestycyjna. Na początku trzeba zapytać o perspektywy rozwoju tego rynku, bo parków i centrów wygodnych zakupów (convenience) przybywa w ostatnich latach w bardzo dynamicznym tempie, schodzimy do coraz mniejszych miast – a gdzie sufit? 

Rozwój sektora przyspieszył po pandemii, w 2020 r. wydawało się, że nasycenie powierzchnią handlowo-usługową w Polsce jest już bardzo duże, mówiono, że nie ma miejsca na nowe galerie. Kolejne lata pokazały jednak, że zachowania konsumentów się zmieniły, chcemy robić zakupy szybko, wygodnie, blisko domu – stąd dynamiczna ekspansja parków i centrów convenience.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Rynek najmu mieszkań zasypany ofertami. Co ze stawkami?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nieruchomości
W regionach zaczyna brakować dużych biur. „Zaledwie kilkadziesiąt modułów”
Nieruchomości
Budlex razy dwa w cztery lata. Lokalny deweloper ma plan i silną kadrę
Nieruchomości
Off market a jawność cen. Jak pokazać mieszkaniowy luksus
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Gdzie jest najłatwiej o biuro od ręki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama