Reklama
Rozwiń
Reklama

Inwestorzy chcą być w Polsce. Liderem: biura

5,8 mld euro to wartość inwestycji na polskim rynku nieruchomości w 2022 r. Jedna trzecia inwestorów pochodziła z USA – podaje EY w nowym raporcie.

Publikacja: 23.03.2023 21:47

Warszawa cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem inwestorów. Na znaczeniu wciąż zyskują regiony

Warszawa cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem inwestorów. Na znaczeniu wciąż zyskują regiony

Foto: AdobeStock

Raport „The Polish Real Estate Guide 2023” firmy EY „Nieruchomości” publikują pierwsze. Z analiz wynika, że mimo spowolnienia gospodarczego rynek nieruchomości w Polsce cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Inwestorzy w 2022 r. zawarli 122 transakcje o wartości 5,8 mld euro. To niewiele mniej niż rok wcześniej, kiedy to zainwestowano u nas 5,9 mld euro. Dla porównania w 2019 r. było to 7,8 mld euro, a w 2017 r. – niespełna 5 mld zł.

Autorzy raportu EY podają, że w 2022 r. jedna trzecia inwestorów pochodziła z USA. Za 22 proc. inwestycji odpowiadali inwestorzy z Europy Zachodniej. Niesłabnącą popularnością cieszyła się Warszawa. Na znaczeniu wciąż zyskują regiony. Zdaniem analityków ten rok powinien przynieść uspokojenie nastrojów, ale przekroczenie poziomu inwestycji z lat 2021–2022 może być wyzwaniem.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Wynajem biur coraz droższy. Ale chętni są
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Deweloper poczeka na pieniądze
Nieruchomości
Gdzie jest najwięcej nowoczesnych biurowców
Nieruchomości
Nasze bardzo cenne biura
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Brownfield i perełki rewitalizacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama