Aktualizacja: 29.08.2025 01:47 Publikacja: 23.02.2023 21:32
Pandemia i lockdowny napędziły popyt na szybkie dostawy zakupów podstawowych artykułów w miastach
Foto: shutterstock
Barcelona zakazała działalności tzw. dark stores. „Ciemne sklepy” to mikrocentra dystrybucyjne, jakie po lockdownie powyrastały w dużych aglomeracjach, także w Polsce. Trend ten eksperci ochrzcili mianem q-commerce (od ang. quick – szybko). W dobie lockdownów zwiększyła się rola zakupów przez internet oraz oczekiwanie, że artykuły pierwszej potrzeby, głównie spożywcze, dotrą praktycznie natychmiast. Na rynku pojawiły się wyspecjalizowane podmioty. Z trendem eksperymentowały też tradycyjne sieci handlowe, w Polsce m.in. Biedronka czy Żabka.
Klient chce dziś mieć towar jak najszybciej. W błyskawicznym dostarczaniu produktów pod drzwi mają pomóc tzw. ci...
Rynek nieruchomości handlowych bezustannie ewoluuje. Pandemia przyspiesza rozwój dotychczas egzotycznych form, j...
Dostawy drobnych zakupów, głównie spożywczych, a także jedzenia z restauracji zamawianych w sieci urosły nad Wis...
Rynek tzw. dark store w Polsce wystrzelił. Czy rosnąca popularność szybkich dostaw produktów z lokalnych sklepów...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Format dark store zdobywa popularność wśród Polaków, choć ceny są wyższe - poziom pomiędzy tradycyjnymi sieciami...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas