Szybkość, bliskość, wygoda – tym będzie żyć rynek handlowy

Rynek nieruchomości handlowych bezustannie ewoluuje. Pandemia przyspiesza rozwój dotychczas egzotycznych form, jak q-commerce.

Publikacja: 28.12.2021 21:00

Formaty handlowe zmieniają się na naszych oczach

Formaty handlowe zmieniają się na naszych oczach

Foto: Bloomberg, Andrey Rudakov Andrey Rudakov

Jeśli zakupy stacjonarne – to bez wielkich wypraw, najlepiej pod domem. Jeśli zakupy przez internet – to bez czekania, najlepiej z dostawą jeszcze tego samego dnia. Zmiana zachowań klientów wywiera duży wpływ na rynek nieruchomości handlowych.

– W 2022 r. obserwować będziemy dalszy rozwój rynku e-commerce, a tym samym q-commerce (od ang. quick), czyli handlu przez internet nastawionego na błyskawiczne dostawy – mówi Mateusz Strzelecki, partner w Walter Herz. – U progu pandemii, w lutym 2020 r., handel przez internet w Polsce miał 5,6 proc. udziału w sprzedaży, a w październiku 2021 r. już 8,4 proc. Przekłada się to w naturalny sposób na skokowy wzrost popytu na powierzchnie magazynowe oraz przyspieszenie rozwoju tego sektora: z kwartału na kwartał rynek magazynowy notuje historycznie najwyższe wyniki. W III kwartale całkowity popyt netto wyniósł rekordowe 4,7 mln mkw., o 35 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – dodaje.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nieruchomości komercyjne
Grupa Ghelamco z mniejszym długiem i uwagami audytorów
Nieruchomości komercyjne
Ten REIT zarabia krocie na kultowym wieżowcu
Nieruchomości komercyjne
Ghelamco pełne tajemnic – ale uspokaja inwestorów
Nieruchomości komercyjne
Biurowy gigant Ghelamco odchudził zarząd w Polsce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Nieruchomości komercyjne
Silesia City Center w Katowicach w nowych rękach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne