Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.06.2025 14:20 Publikacja: 11.08.2022 20:58
Rękojmia czy gwarancja – konsumenci powinni mieć świadomość przysługujących im praw
Foto: Rawpixel.com/shutterstock
Upraszczając bardzo ten zawiły problem, można przyjąć, że korzystniejsza dla kupującego jest rękojmia, ponieważ jej warunki są określone w przepisach i przedsiębiorca nie może ich w żadnym zakresie zmieniać na niekorzyść konsumenta. Wybór rękojmi daje konsumentowi większą pewność posiadanych uprawnień i ułatwia dochodzenie roszczeń.
Inaczej jest w przypadku gwarancji. Zakres odpowiedzialności przedsiębiorcy i uprawnienia konsumenta określa wówczas samodzielnie gwarant, mogą więc one być mniej korzystne od regulacji ustawowych związanych z rękojmią.
Przyłączone do sieci ciepłowniczych spółdzielnie mieszkaniowe chcą być tak samo traktowane jak te, które używają...
Od lipca obowiązuje nowa ustawa deweloperska, która ma zwiększyć ochronę kupujących mieszkania. I będą bezpieczn...
Specjalny zespół w resorcie rozwoju pracuje nad przygotowaniem administracji architektoniczno-budowlanej i nadzo...
Ustawa deweloperska całkowicie zmienia procedury odbiorowe lokali. Wprowadza wiele nowości, które dają całkowitą...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Nie tylko deweloperzy obawiają się zmian w nowej ustawie deweloperskiej. Niepewna przyszłość czeka też flipperów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas