[b]RZ: Jakie dokumenty będą nam potrzebne do sprzedaży nieruchomości?[/b]
[b]Aleksandra Dalecka, adwokat, Kancelaria Zdanowicz i Wspólnicy:[/b] Na pewno trzeba uzyskać odpis z księgi wieczystej nieruchomości. Otrzymamy go w sądzie wieczystoksięgowym. Notariusz zażąda też od sprzedawcy dokumentu poświadczającego podstawę prawną nabycia – najczęściej będzie to umowa sprzedaży nieruchomości, ale także może to być sądowe postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku bądź obecnie analogiczne poświadczenie notarialne dziedziczenia.
Musimy więc stwierdzić, w jaki sposób nabyliśmy nieruchomość, a następnie poszukać odpowiedniego dokumentu.
Gdy nie dysponujemy tym dokumentem, a stanowił on podstawę wpisu naszego prawa do księgi wieczystej, nie ma powodu do obaw, gdyż będzie on dostępny dla notariusza razem z księgą wieczystą w sądzie.
Poza wyżej wskazanymi dokumentami formalnymi potrzebnymi do sporządzenia aktu notarialnego kupujący może też od nas zażądać np. zaświadczenia od zarządu wspólnoty bądź spółdzielni o niezaleganiu z płatnościami.