Pustej powierzchni do wynajęcia w centrach handlowych jest niewiele – w zależności od rejonu i centrum handlowego współczynnik ten wynosi od 0 do 3 proc. Ponieważ w stolicy trudno o tereny pod kolejne galerie, w latach 2010 – 2013 ok. 30 proc. planowanej powierzchni będzie pochodziło z rozbudowy istniejących obiektów, a 21 proc. powstanie wyniku budowy centrów osiedlowych.
– Nowe centra handlowe stanowią ok. połowy podaży planowanej w ciągu najbliższych czterech lat. Powstaną w Wilanowie i Łomiankach – mówi Ewa Derlatka-Chilewicz z DTZ. – Będą budowane centra wyprzedażowe oraz śródmiejskie domy handlowe.
[srodtytul]Słaby rok[/srodtytul]
Choć w ciągu ostatnich dwóch lat z rynku wycofały się nierentowne marki handlowe, większość operatorów nie ogranicza swojej ekspansji i nadal poszukuje dobrych lokalizacji.
– Polska znajduje się na liście pięciu krajów europejskich, wraz z Niemcami, Włochami, Hiszpanią i Francją, które są głównymi rynkami docelowymi i najbardziej atrakcyjnymi dla największych operatorów handlowych na świecie – podkreślają analitycy CB Richard Ellis. Zainteresowanie powierzchniami handlowymi wykazują zarówno sieci handlowe już obecne na rynku warszawskim, m.in. Marks & Spencer, H&M, grupa Inditex, Massimo Dutti czy Stradivarius, jak również firmy dopiero planujące wejście na nasz rynek, np. TK Maxx.