Analiza zapotrzebowania i strategia środowiska pracy, nawet w przypadku niezbyt dużych przestrzeni, pozwoli przygotować wytyczne do wytypowania najlepszych dla firmy nowych powierzchni spośród oferty na rynku.
Często na tym etapie może się okazać, że dzisiejsze 500 mkw. to w nowym biurze zaledwie 300 mkw., a zamiast zamkniętych pojedynczych pokoi dużo efektywniej będzie zaaranżować otwartą, elastyczną powierzchnię, pozwalającą na dobrą komunikację zespołu.
Kiedy lepiej renegocjować starą umowę najmu, a kiedy zdecydować się na przenosiny?
Zawsze proces zmierzający do podjęcia decyzji o renegocjacji istniejącej umowy najmu czy też przeprowadzce do nowej lokalizacji powinien obejmować kompletną analizę dostępnych na rynku ofert. Niekoniecznie wybór nowej lokalizacji będzie dla nas najkorzystniejszy.
Oczywiście pod uwagę należy wziąć wiele wskaźników: od weryfikacji, czy zajmowana powierzchnia jest dla nas odpowiednia pod kątem lokalizacji, ceny, wielkości, planowanego rozwoju, sposobu aranżacji, rozwiązań i problemów technicznych, dostępności dla naszych pracowników i gości itp., aż po oszacowanie kosztów przeprowadzki, zakupu nowych mebli i całej inwestycji z tym związanej.
Nowe biuro może oznaczać wyższy czynsz i koszty inwestycyjne z jednej strony, ale z drugiej może dawać szansę na zmniejszenie powierzchni i wykonanie nowej aranżacji najczęściej fundowanej przez wynajmującego.