Aktualizacja: 18.11.2019 10:03 Publikacja: 18.11.2019 09:52
Foto: Shutterstock
- Nauka nie jest zgodna z wierzeniami ludowymi - powiedziała Jessica Cantlon z Carnegie Mellon University. Naukowcy pod jej kierunkiem udowodnili, że twierdzenie, iż kobiety nie rozwijają się w dziedzinie technologii, inżynierii i matematyki ze względu na biologiczne braki w umiejętnościach matematycznych, jest mitem.
Jessica Cantlon prowadziła zespół badawczy, który kompleksowo badał rozwój mózgu młodych chłopców i dziewcząt. Ich badania nie wykazały żadnych różnic między płciami w funkcjonowaniu mózgu i posiadanych zdolnościach matematycznych. Badanie było prowadzone za pomocą technik neuroobrazowania, w celu oceny biologicznych różnic między płciami w zakresie zdolności matematycznych małych dzieci.
Badania opinii publicznej pozwalają poznać nastroje społeczne. Jednak kluczem do analizy i zrozumienia przekonań...
Jak sprawić, by budżet obywatelski był istotnie obywatelski? Warszawscy informatycy znaleźli na to sposób. Oprac...
Najnowsze badanie lodowców zachodniej Antarktydy ujawniło ciekawe zjawisko. Odkryto, że szybko płynący lodowiec...
Wieloletnie badania szpaków wspaniałych w Afryce udowodniły, że ptaki te tworzą długotrwałe więzi społeczne bard...
Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy stworzy na Śląsku tarczę cyberbezpieczeństwa sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas