Titanic II zbuduje chińska C. Kontrakt zostanie podpisany za kilka dni. Palmer nie ujawnił jego wysokości. W dziewiczy rejs z Southampton do Nowego Jorku statek wyruszy za niespełna trzy lata, w 2016 roku.
- Budowę statku sfinansuję samodzielnie ponieważ przed śmiercią chcę wydać pieniądze, które posiadam - oświadczył Clive Palmer. Jego osobisty majątek szacowany jest na ponad 5 miliardów dolarów australijskich. Jest on dostawcą węgla i rudy żelaznej do Chin.
Titanic II będzie miał, tak jak poprzednik, 269 m długości, trzy oddzielne klasy dla pasażerów, którzy nie będą mogli mieszać się między sobą. Pasażerowie pierwszej klasy, tak jak tamci w 1912 roku, będą się umawiać i spotykać przy wielkich schodach i kąpać w tureckich łazienkach.
Titanic miał dziewięć pokładów, Titanic II otrzyma dodatkowy, dziesiąty, ze względu na obowiązujące współcześnie normy bezpieczeństwa.
Plany statku powstają w fińskim biurze konstrukcyjnym Deltamarin. W odróżnieniu od planów starego Titanica, zostaną na nich umieszczone schody awaryjne i windy techniczne. Także ze względów bezpieczeństwa (stabilność) kadłub repliki będzie szerszy od oryginału (29,41 m) o metr. Znajdzie się na nim również wystarczająca liczba szalup i tratew ratunkowych.