- inwestor zwraca się do odpowiednich władz jednostki samorządu terytorialnego, na której terenie znajduje się działka inwestycyjna, o wydanie licencji bądź zezwolenia na prowadzenie regulowanej działalności gospodarczej, jeżeli uzyskanie takowej jest przewidziane w ustawie albo rozporządzeniu. Jeśli działalność gospodarcza, która ma być prowadzona na danym terenie, wymaga uzyskania specjalnych zezwoleń, np. w ramach obowiązujących norm ochrony środowiska, to PAIiIZ kontaktuje inwestora z instytucją odpowiedzialną za wydawanie odpowiedniego pozwolenia.[/ramka]
Należy jednak pamiętać, że agencja nie jest przedstawicielem prawnym inwestora. Nie ma również wpływu na jego ostateczną decyzję co do wyboru miejsca lokacji inwestycji czy też na uzyskanie przez przedsiębiorcę wymaganych przepisami prawa pozwoleń, zezwoleń czy koncesji.
Należy również wspomnieć, że agencja nie tylko służy pomocą inwestorom, ale i współpracuje z gminami. Doradza im, jak przygotować i wypromować ofertę inwestycyjną. Gromadzi także informacje o terenach, które jednostki samorządu terytorialnego przeznaczyły dla biznesu. PAIiIZ organizuje też konkurs „Grunt na medal”, w którym nagradzane są najatrakcyjniejsze działki inwestycyjne.
[ramka][b]Ważne[/b]
Narzędzia promocji mogą być różne: strona internetowa, komunikacja bezpośrednia, newslettery, konferencje, seminaria, dni otwarte dla inwestorów, dni otwarte dla dziennikarzy gospodarczych, objazdy (typu roadshows), spotkania z przedstawicielami banków, instytucji finansujących, znajdywanie kooperantów. Wymyślać sposobów komunikacji/promocji można wiele. Można również sięgnąć do kooperacji z parkami technologicznymi, żeby zwiększyć zasięg oddziaływania. [/ramka]