Reklama

Murdoch: prasa — tylko cyfrowa

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru

Publikacja: 29.05.2009 23:32

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru.

W wywiadzie dla sieci Fox Business Network należącej do jego grupy News Corp Murdoch powiedział też, że w związku ze spadkiem nakładów wersji papierowych i odpływem przychodów z reklam i ogłoszeń dzienniki będą musiały pobierać opłaty za korzystanie z ich witryn internetowych.

- W przyszłości zamiast gazety na papierze będzie można korzystać z niej za pośrednictwem ruchomych urządzeń, odbierających bezprzewodowo całą zawartość dziennika. Będzie ona uaktualniana co godzinę-dwie. Przez cały dzień można będzie odbierać w Blackberrym czy Palm Pilocie całość, albo główne tytuły lub kluczowe zajawki — stwierdził. Jego zdaniem, takie rozwiązanie upowszechni się w ciągu 2-3 lat, ale dopiero za 10-15 lat czytelnicy przestawią się na nie całkowicie.

Murdoch zapowiedział już, że zamierza pobierać opłaty za dostęp do witryn dzienników jego grupy, bo uważa ogólnie, że trzeba będzie w przyszłości płacić za ulubione pismo w sieci.

- Skończy się epoka bezpłatnych wersji w Internecie, bo dzienniki, które szybciej wprowadziły wersje elektroniczne, aby zwiększyć liczbę czytelników i zwrócić na siebie uwagę, zaszkodziły same same sobie i teraz będą musiały zrobić krok wstecz — powiedział.

Reklama
Reklama

Pytany o możliwość rządowego planu ożywienia prasy odparł, że nigdy nie przyjmie pieniędzy publicznych. — Zrezygnowalibyśmy wtedy z naszej swobody krytykowania i odgrywania w pełni naszej roli — podkreślił. Grupa Murdocha jest właścicielem m.in. „Wall Street Journal”, „New York Post”, brytyjskich „The Times” i „The Sun”.

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru.

W wywiadzie dla sieci Fox Business Network należącej do jego grupy News Corp Murdoch powiedział też, że w związku ze spadkiem nakładów wersji papierowych i odpływem przychodów z reklam i ogłoszeń dzienniki będą musiały pobierać opłaty za korzystanie z ich witryn internetowych.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama