Reklama

Murdoch: prasa — tylko cyfrowa

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru

Publikacja: 29.05.2009 23:32

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru.

W wywiadzie dla sieci Fox Business Network należącej do jego grupy News Corp Murdoch powiedział też, że w związku ze spadkiem nakładów wersji papierowych i odpływem przychodów z reklam i ogłoszeń dzienniki będą musiały pobierać opłaty za korzystanie z ich witryn internetowych.

- W przyszłości zamiast gazety na papierze będzie można korzystać z niej za pośrednictwem ruchomych urządzeń, odbierających bezprzewodowo całą zawartość dziennika. Będzie ona uaktualniana co godzinę-dwie. Przez cały dzień można będzie odbierać w Blackberrym czy Palm Pilocie całość, albo główne tytuły lub kluczowe zajawki — stwierdził. Jego zdaniem, takie rozwiązanie upowszechni się w ciągu 2-3 lat, ale dopiero za 10-15 lat czytelnicy przestawią się na nie całkowicie.

Murdoch zapowiedział już, że zamierza pobierać opłaty za dostęp do witryn dzienników jego grupy, bo uważa ogólnie, że trzeba będzie w przyszłości płacić za ulubione pismo w sieci.

- Skończy się epoka bezpłatnych wersji w Internecie, bo dzienniki, które szybciej wprowadziły wersje elektroniczne, aby zwiększyć liczbę czytelników i zwrócić na siebie uwagę, zaszkodziły same same sobie i teraz będą musiały zrobić krok wstecz — powiedział.

Reklama
Reklama

Pytany o możliwość rządowego planu ożywienia prasy odparł, że nigdy nie przyjmie pieniędzy publicznych. — Zrezygnowalibyśmy wtedy z naszej swobody krytykowania i odgrywania w pełni naszej roli — podkreślił. Grupa Murdocha jest właścicielem m.in. „Wall Street Journal”, „New York Post”, brytyjskich „The Times” i „The Sun”.

Przyszłość dzienników to technologia cyfrowa — stwierdził magnat prasowy Rupert Murdoch, ale jego zdaniem trzeba poczekać 10-15 lat, aż czytelnicy zrezygnują całkiem z papieru.

W wywiadzie dla sieci Fox Business Network należącej do jego grupy News Corp Murdoch powiedział też, że w związku ze spadkiem nakładów wersji papierowych i odpływem przychodów z reklam i ogłoszeń dzienniki będą musiały pobierać opłaty za korzystanie z ich witryn internetowych.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama