Cyklicznie powtarzane badania pokazują, że internauci najlepiej znają portal aukcyjny Allegro.pl i odwiedzają go znacznie częściej niż jakikolwiek sklep internetowy czy inne platformy aukcyjne. Popularność serwisu sprawia, że może to być dobre miejsce dla rozpoczynających przygodę z e-handlem.
Niewielka firma, która chciałaby tą drogą sprzedawać towary lub usługi, jest traktowana na równi z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Oba typy użytkowników używają takich samych kont w serwisie, a procedury ich otwierania są bliźniaczo podobne. Allegro odmówiło nam informacji, jaką część użytkowników stanowią firmy i jakie są ich obroty, tłumacząc to tym, że konta obu tych grup nie są wyraźnie rozdzielone.
– Wielu użytkowników rozpoczynało współpracę z nami, okazjonalnie wyprzedając z domu niepotrzebne im przedmioty. Z czasem zarejestrowali firmy i rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej – mówi Fabian Adaszewski z grupy Allegro.
[srodtytul]Łatwo i tanio[/srodtytul]
Procedura rejestracji klienta firmowego do złudzenia przypomina tę, którą przechodzi konsument. Tak samo odbywa się ona przy użyciu internetowego formularza. Tyle że zamiast danych osoby fizycznej należy podać informacje o firmie: pełną nazwę, adres siedziby, skróconą nazwę, którą przedsiębiorca będzie się posługiwał w serwisie. Regulamin portalu precyzuje, że formularz musi wypełniać upoważniona do tego osoba. Serwis w zasadzie nie wymaga nadsyłania żadnych papierowych dokumentów.