Według jej obliczeń przychody reklamowe papierowych mediów wzrosną z 35,8 w 2009 r. do 39 mld dol. za pięć lat (wzrost o 8,7 proc.).

– Udział papierowych gazet w ogólnych przychodach reklamowych wzrośnie z 14,4 proc. obecnie do 15,9 proc. – uważa Colby Atwood, prezes Borrell Associates. Jak dodał, w trudnej sytuacji ekonomicznej gazety niszowe i lokalne radzą sobie lepiej niż duże tytuły o zasięgu krajowym. Przychody reklamowe mniejszych graczy mają w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosnąć o 13,4 proc. – Wciąż istnieje zapotrzebowanie na drukowane informacje lokalne. To nisza z perspektywami wzrostu – napisali analitycy.

Optymistyczna prognoza Borrell Associates jest sprzeczna z niedawno opublikowanym raportem firmy PricewaterhouseCoopers. Według ekspertów PwC wydatki na reklamy w amerykańskich papierowych gazetach będą nieustannie spadać aż do 2012 r. Tak ma być nawet mimo faktu, że wartość rynku medialnego (liczona jako suma wydatków konsumentów indywidualnych i reklamodawców) ma w tym czasie wzrosnąć o 2,7 proc. (by osiągnąć w 2013 r. 1,6 biliona dolarów). Według PricewaterhouseCoopers przyczyną zmian jest migracja czytelników z mediów papierowych do Internetu i rozwój elektronicznych środków przekazu.