Millward Brown International przed rozdaniem tegorocznych Oscarów przeprowadził w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii internetową ankietę, kto powinien otrzymać statuetkę w kategorii najlepszy film 2010 r. W badaniu firma po raz pierwszy wykorzystała technologię wideo awatarów autorstwa Inteliwise (spółka notowana na warszawskim rynku NewConnect).
– Na ekranie kilku tysięcy komputerów pojawił się nasz wideokonsultant, który zadawał pytania dotyczące zbliżającej się gali Oscarów. Uzyskane odpowiedzi okazały się sprzeczne z ostatecznym werdyktem Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej. Zdecydowanym faworytem internautów okazał się „Avatar” Jamesa Camerona – mówi Marcin Strzałkowski, prezes polskiej firmy.
Przyznaje, że Inteliwise współpracuje z Millward Brown International od niedawna. Oscarowa gala miała być testem, czy technologia wirtualnych awatarów spotka się z życzliwością ankietowanych i przyczyni się do zwiększenia zaangażowania respondentów w badanie. – Pierwsze wyniki są imponujące. W trakcie studium aż 90 proc. badanych uznało, iż wypełnianie formularza z pomocą wirtualnego ankietera było dla nich pozytywnym doświadczeniem, a tym samym wpłynęło korzystnie na ich postrzeganie badań opinii publicznej w Internecie – twierdzi Strzałkowski.
Liczy, że Millward Brown International będzie zapraszał Inteliwise do kolejnych projektów, a podpisany jakiś czas temu list intencyjny przerodzi się w długoterminową umowę o współpracy. – Firmy badawcze to strategiczny sektor rynku, do którego kierujemy ofertę. Referencja, którą zdobyliśmy przy oscarowej gali, powinna nam pomóc w zdobywaniu kolejnych klientów – wskazuje Strzałkowski. Kierowana przez niego firma bez kompleksów wchodzi na światowe rynki. – Krajowy rynek jest zbyt płytki, byśmy mogli na nim rozwinąć skrzydła. Nasz produkt od samego początku tworzony był z myślą o sprzedaży na świecie, i wychodzi nam to coraz lepiej – mówi prezes.
Inteliwise, którego wiodącym akcjonariuszem jest Marek Borzestowski (przez Sokrates Inwestycje – w przeszłości założyciel Wirtualnej Polski), ma już na koncie projekty m.in. dla koncernu Kraft Foods Global (międzynarodowy koncern z branży dóbr szybkozbywalnych zatrudniający ponad 100 tys. pracowników) i Comcast (jedna z największych kablówek w USA z obrotami ponad 100 mld USD). W Polsce wirtualni doradcy Inteliwise pomagają surfować po stronach LOT czy GPW.