Najszybciej będzie rósł dostęp do IPTV (telewizji przez Internet – w latach 2008 – 2013 w tempie 36,2 proc. rocznie, co da tej usłudze prawie 56 mln klientów w 2013 roku), bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej (17,5 proc.) oraz cyfrowych kablówek (12,5 proc.) – wynika z raportu IDATE. Spadać będzie tylko liczba gospodarstw domowych z dostępem do ofert analogowych sieci kablowych – w 2013 roku telewizję w ten sposób wciąż będzie jednak odbierać jedna z największych grup widzów na świecie (230,8 mln gospodarstw, z cyfrowych kablówek będzie wtedy korzystać 232,2 mln gospodarstw). Najmniej popularnym sposobem odbierania telewizji na świecie będzie za trzy lata płatna naziemna telewizja cyfrowa. Podczas gdy odbiorcami bezpłatnej oferty tej usługi będzie 121,6 mln gospodarstw na świecie, na płatną zdecyduje się zaledwie 5,3 mln.

Mimo rosnącej globalnie liczby odbiorców telewizji, pozycja stacji TV na rynku reklamy w najbliższych latach lekko osłabnie. W 2013 r. udział telewizji w tym rynku spadnie do 41,4 proc., z 42,2 proc. w 2009 r. Wpływy z reklam TV wciąż będą rosnąć, ale znacznie szybciej zwiększą się przychody z abonamentów telewizji płatnych. Między 2009 i 2013 rokiem globalne wpływy z reklam telewizyjnych wzrosną o 16,2 proc. (do 141,4 mld euro), a z opłat od abonentów – o 25,8 proc. (do 152,5 mld euro). Przychody z opłat abonenckich będą w 2013 r. najważniejszym źródłem wpływów telewizji (47,2 proc. wszystkich).