Brytyjsko-irlandzkie małżeństwo Tony i Maureen Wheeler mieszkające w Melbourne sprzedało ostatnie 25 proc. udziałów posiadaczowi większościowego pakietu, British Broadcasting Corp. Komercyjny nadawca państwowej grupy, BBC Worlwide poinformował o wykorzystaniu opcji wykupienia Wheelerów. Zapłacił 67 mln dolarów australijskich (67 mln USD) za tę resztówkę. W 2007 r. przejął kontrolę nad wydawnictwem za 201 mln AUD.
— W ostatnich trzech latach Lonely Planet obrało samodzielną drogę, dając swym użytkownikom i czytelnikom większy wybór i korzyść — stwierdzili Maureen i Tony w witrynie BBC Worldwide. — Życzymy firmie i społeczności związanej z wydawnictwem wszelkiej pomyślności.
Lonely Planet zatrudniające 500 osób w Melbourne, Londynie i Oakland w Kalifornii jest największym na świecie wydawcą przewodników drukowanych i cyfrowych. Każdy z nich powstał na podstawie pobytu autora/autorów w danym regionie albo kraju. Zawiera wiele informacji ze wszystkich dziedzin (geografia, klimat, historia, polityka), rady praktyczne (zabytki,obyczaje, zakupy, transport, hotele, restauracje, jak dbać o zdrowie, adresy linii lotniczych, placówek dyplomatycznych). W styczniu opublikował 100-milionowy egzemplarz.
Wheelerowie to odrębna historia sukcesu w biznesie. Poznali się na ławce w londyńskim parku. Wspólnie napisali w 1973 r. pierwszy przewodnik „Tanio przez Azję” (Across Asia on the Cheap), będący bilansem ich przeżyć i doświadczeń z pierwszej dłuższej wyprawy, prowadzącej z Anglii do Australii.
- Większość dolarów lokowanych w biznesie jest nadal przeznaczana na drukowane wersje, ale jeśli spojrzeć na naszą firmę, to widać, że wydawnictwa cyfrowe rosną szybciej — przyznał Tony Wheeler 4 lata temu, gdy BBC kupiła pierwsze udziały. — Wydania cyfrowe nie były naszą mocną stroną, więc pomyśleliśmy, że aby robić to dobrze musimy związać się z kimś innym. I pojawiła się BBC — dodał.