UPC Polska: 954 mln zł przychodów w 2010 r.

Do 953,8 mln zł urosły w 2010 roku w porównaniu z 2009 r. przychody największej sieci kablowej w Polsce – UPC, której właścicielem jest Liberty Global

Publikacja: 25.02.2011 08:18

Tak wynika z przeliczeni danych w dolarach (po  średnim kursie rocznym wg NBP) zawartych w raporcie rocznym Liberty Global, właściciela UPC notowanego na giełdzie w USA.  Polska kablówka była tym samym najsilniejszym ogniwem firm w regionie Europy Środkowowschodniej globalnego potentata płatnej telewizji. Jej dobre wyniki pomogły Liberty Global wyrównać straty z takich rynków jak Węgry, czy Rumunia.

Wyższe przychody UPC Polska to m.in. zasługa wprowadzania nowych, atrakcyjniejszych usług (jak szybki Internet 120 Mb/s) czy upowszechniania pakietów usług: telewizji cyfrowej, Internetu i telefonu.

Na koniec grudnia ub.r. klienci UPC Polska płacili łącznie za 1,77 mln „jednostek generujących przychody" (tzw. RGU), które w praktyce oznaczają pojedyncze usługi.  Oznacza to, że w kwartał operatorowi udało się przekonać klientów, aby kupili 37,9 tys. RGU:  przechodząc do UPC, lub modyfikując  dotychczasowe zamówienie o nowe produkty, takie jak dostęp do Internetu, czy telefon.

Wzrost przychodów UPC Polska to także efekt podwyżki cen, jaka miała miejsce w czerwcu ub.r. Dotyczyła wybranych produktów cyfrowych.

Na koniec grudnia UPC Polska obsługiwało 1,96 mln abonentów (o 10 tys. więcej niż we wrześniu). Znakomita większość z nich korzystała z usługi telewizyjnej (1,021 mln), przy czym nadal ponad połowa (650,3 tys.) z wersji analogowej.

Opublikowany wczoraj w nocy raport Liberty Global potwierdza przy tym nasze informacje co do liczby klientów Internetu UPC Polska: na koniec grudnia było ich 524,6 tys., co oznacza, że w IV kw. kablówka zdobyła ich 25,7 tys., czyli więcej niż grupa Telekomunikacji Polskiej (ale mniej niż Netia).

Z usługi telefonicznej UPC korzystało w końcu grudnia 224,5 ts. Polaków, o blisko 8 tys. więcej niż we wrześniu.

Jak podaje właściciel sieci, 27,2 proc. jej klientów korzystało na koniec grudnia z dwóch usług, a z trzech 17,1 proc.  40 proc. abonentów kupuje zaś najtańsze pakiety.

Właściciel UPC ujawnił też, że około 36 proc. sieci kablowej firmy w Polsce jest „nadbudowana" przez sieci konkurencji. To obliczenia nie uwzględniające infrastruktury Astera, największego konkurenta UPC w Warszawie, o którego przejęcie kablówka się stara i czeka obecnie na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Tak wynika z przeliczeni danych w dolarach (po  średnim kursie rocznym wg NBP) zawartych w raporcie rocznym Liberty Global, właściciela UPC notowanego na giełdzie w USA.  Polska kablówka była tym samym najsilniejszym ogniwem firm w regionie Europy Środkowowschodniej globalnego potentata płatnej telewizji. Jej dobre wyniki pomogły Liberty Global wyrównać straty z takich rynków jak Węgry, czy Rumunia.

Wyższe przychody UPC Polska to m.in. zasługa wprowadzania nowych, atrakcyjniejszych usług (jak szybki Internet 120 Mb/s) czy upowszechniania pakietów usług: telewizji cyfrowej, Internetu i telefonu.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie