Reklama

Rośnie liczba czytelników elektronicznych wydań

Co dziesiąty czytelnik kolorowych magazynów w USA czyta je już wyłącznie w wersji elektronicznej. Chętniej niż kobiety na elektroniczną prasę przestawiają się mężczyźni

Publikacja: 27.11.2011 11:48

Rośnie liczba czytelników elektronicznych wydań

Foto: Bloomberg

Z najnowszych badań instytutu GfK MRI wynika, że miedzy marcem i październikiem 11 proc. amerykańskich czytelników magazynów czytało swoje ulubione pisma już wyłącznie w wersjach elektronicznych. To dało 166 mln czytelników sięgających już wyłącznie po takie wydania. Były one czytane na ekranach komputerów, laptopów, tabletów, e-czytników i smart fonów. Kolejne 135 milionów z 1,6 miliarda wszystkich czytelników magazynów w USA zadeklarowało, że czytało zarówno wersje elektroniczne, jak i papierowe. To dużo, jeśli weźmie się pod uwagę liczbę osób, ale i mało – gdy popatrzy się na odsetek i weźmie pod uwagę, że w ma rynku amerykańskim dostęp do Internetu ma ok. 80 proc. społeczeństwa (w Polsce – 55 proc.). - Czytelnicy wersji elektronicznych są najczęściej dobrze wykształconymi zamożnymi młodymi mężczyznami, czyli grupą bardzo poszukiwana przez reklamodawców – konstatują analitycy w raporcie GfK. 63 proc. czytelników wyłączne wersji elektronicznych stanowią mężczyźni, 42 proc. ma przynajmniej licencjat.

Co kluczowe dla wydawców, zainteresowanie takimi edycjami rośnie. – Cyfrowe magazyny przenoszą to medium na zupełnie inny poziom działania. Z rozmaitych badań zawsze wynikało, że papierowe wydania podtrzymują w ludziach zwyczaj zakupowy. Cyfrowe jednak działają w ten sam sposób, dzięki temu, że wystarczy klikniecie w jeden link, by je nabyć. Z naszych badań wynika, że ludzie tylko czekali, by mieć taką możliwość – komentuje Christopher Kevorkian ze Stowarzyszenia Mediów Magazynowych (The Association of Magazine Media – MPA). Kluczowym odkryciem badania czytelników e-wydań magazynów, jakie w listopadzie przeprowadziło MPA jest to, że po odkryciu e-wydań 90 proc. ich czytelników czyta co najmniej tyle samo magazynów, co papierowych. 66 proc. planuje czytać więcej, 55 proc. czytuje archiwalne wydania, a aż 83 proc. chce wiedzieć, jak może sobie zarchiwizować wybrany materiał z pisma lub cały numer. Dla większości ważne jest też, by mogli się wydaniem lub materiałem „podzielić" z przyjaciółmi w sieci.

Popularność e-wydań zwiększa oczywiście zalew rynku wygodnymi tabletami i e-czytnikami.

Jak zbadał GfK MRI wcześniej w tym roku, wśród użytkowników tabletów i e-czytników w ciągu pół roku (wrzesień 2010- kwiecień 2011) magazyny na posiadanych urządzeniach czytało 15 proc. właścicieli e-czytników oraz 39 proc. właścicieli tabletów.

Najczęściej czytanymi magazynami w wersjach elektronicznych są dziś w USA .. magazyny kulinarne – czytało je lub czyta ponad jedna trzecia użytkowników tabletów. Kolejne są pisma „newsowe" – zawierające bieżące informacje (czyta je 28 proc.) o zdrowiu, sporcie oraz lifestylowe. Wydawcom magazynowym e-wydania dają wiele wyjątkowych możliwości rozszerzania zawartości o multimedia. Wydawców gazet kosztuje to więcej, bo wymaga wykonania materiału w krótszych czasie i zazwyczaj jest to materiał newsowy.

Reklama
Reklama

Z danych innej firmy - Affinity - wynika, że jesienią tego roku po wersje cyfrowe lub papierowe magazynów zamiennie sięgało już 48 proc. z 187 mln amerykańskich czytelników.

Z najnowszych badań instytutu GfK MRI wynika, że miedzy marcem i październikiem 11 proc. amerykańskich czytelników magazynów czytało swoje ulubione pisma już wyłącznie w wersjach elektronicznych. To dało 166 mln czytelników sięgających już wyłącznie po takie wydania. Były one czytane na ekranach komputerów, laptopów, tabletów, e-czytników i smart fonów. Kolejne 135 milionów z 1,6 miliarda wszystkich czytelników magazynów w USA zadeklarowało, że czytało zarówno wersje elektroniczne, jak i papierowe. To dużo, jeśli weźmie się pod uwagę liczbę osób, ale i mało – gdy popatrzy się na odsetek i weźmie pod uwagę, że w ma rynku amerykańskim dostęp do Internetu ma ok. 80 proc. społeczeństwa (w Polsce – 55 proc.). - Czytelnicy wersji elektronicznych są najczęściej dobrze wykształconymi zamożnymi młodymi mężczyznami, czyli grupą bardzo poszukiwana przez reklamodawców – konstatują analitycy w raporcie GfK. 63 proc. czytelników wyłączne wersji elektronicznych stanowią mężczyźni, 42 proc. ma przynajmniej licencjat.

Reklama
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Reklama
Reklama