Reklama

Rośnie liczba czytelników elektronicznych wydań

Co dziesiąty czytelnik kolorowych magazynów w USA czyta je już wyłącznie w wersji elektronicznej. Chętniej niż kobiety na elektroniczną prasę przestawiają się mężczyźni

Publikacja: 27.11.2011 11:48

Rośnie liczba czytelników elektronicznych wydań

Foto: Bloomberg

Z najnowszych badań instytutu GfK MRI wynika, że miedzy marcem i październikiem 11 proc. amerykańskich czytelników magazynów czytało swoje ulubione pisma już wyłącznie w wersjach elektronicznych. To dało 166 mln czytelników sięgających już wyłącznie po takie wydania. Były one czytane na ekranach komputerów, laptopów, tabletów, e-czytników i smart fonów. Kolejne 135 milionów z 1,6 miliarda wszystkich czytelników magazynów w USA zadeklarowało, że czytało zarówno wersje elektroniczne, jak i papierowe. To dużo, jeśli weźmie się pod uwagę liczbę osób, ale i mało – gdy popatrzy się na odsetek i weźmie pod uwagę, że w ma rynku amerykańskim dostęp do Internetu ma ok. 80 proc. społeczeństwa (w Polsce – 55 proc.). - Czytelnicy wersji elektronicznych są najczęściej dobrze wykształconymi zamożnymi młodymi mężczyznami, czyli grupą bardzo poszukiwana przez reklamodawców – konstatują analitycy w raporcie GfK. 63 proc. czytelników wyłączne wersji elektronicznych stanowią mężczyźni, 42 proc. ma przynajmniej licencjat.

Co kluczowe dla wydawców, zainteresowanie takimi edycjami rośnie. – Cyfrowe magazyny przenoszą to medium na zupełnie inny poziom działania. Z rozmaitych badań zawsze wynikało, że papierowe wydania podtrzymują w ludziach zwyczaj zakupowy. Cyfrowe jednak działają w ten sam sposób, dzięki temu, że wystarczy klikniecie w jeden link, by je nabyć. Z naszych badań wynika, że ludzie tylko czekali, by mieć taką możliwość – komentuje Christopher Kevorkian ze Stowarzyszenia Mediów Magazynowych (The Association of Magazine Media – MPA). Kluczowym odkryciem badania czytelników e-wydań magazynów, jakie w listopadzie przeprowadziło MPA jest to, że po odkryciu e-wydań 90 proc. ich czytelników czyta co najmniej tyle samo magazynów, co papierowych. 66 proc. planuje czytać więcej, 55 proc. czytuje archiwalne wydania, a aż 83 proc. chce wiedzieć, jak może sobie zarchiwizować wybrany materiał z pisma lub cały numer. Dla większości ważne jest też, by mogli się wydaniem lub materiałem „podzielić" z przyjaciółmi w sieci.

Popularność e-wydań zwiększa oczywiście zalew rynku wygodnymi tabletami i e-czytnikami.

Jak zbadał GfK MRI wcześniej w tym roku, wśród użytkowników tabletów i e-czytników w ciągu pół roku (wrzesień 2010- kwiecień 2011) magazyny na posiadanych urządzeniach czytało 15 proc. właścicieli e-czytników oraz 39 proc. właścicieli tabletów.

Najczęściej czytanymi magazynami w wersjach elektronicznych są dziś w USA .. magazyny kulinarne – czytało je lub czyta ponad jedna trzecia użytkowników tabletów. Kolejne są pisma „newsowe" – zawierające bieżące informacje (czyta je 28 proc.) o zdrowiu, sporcie oraz lifestylowe. Wydawcom magazynowym e-wydania dają wiele wyjątkowych możliwości rozszerzania zawartości o multimedia. Wydawców gazet kosztuje to więcej, bo wymaga wykonania materiału w krótszych czasie i zazwyczaj jest to materiał newsowy.

Reklama
Reklama

Z danych innej firmy - Affinity - wynika, że jesienią tego roku po wersje cyfrowe lub papierowe magazynów zamiennie sięgało już 48 proc. z 187 mln amerykańskich czytelników.

Z najnowszych badań instytutu GfK MRI wynika, że miedzy marcem i październikiem 11 proc. amerykańskich czytelników magazynów czytało swoje ulubione pisma już wyłącznie w wersjach elektronicznych. To dało 166 mln czytelników sięgających już wyłącznie po takie wydania. Były one czytane na ekranach komputerów, laptopów, tabletów, e-czytników i smart fonów. Kolejne 135 milionów z 1,6 miliarda wszystkich czytelników magazynów w USA zadeklarowało, że czytało zarówno wersje elektroniczne, jak i papierowe. To dużo, jeśli weźmie się pod uwagę liczbę osób, ale i mało – gdy popatrzy się na odsetek i weźmie pod uwagę, że w ma rynku amerykańskim dostęp do Internetu ma ok. 80 proc. społeczeństwa (w Polsce – 55 proc.). - Czytelnicy wersji elektronicznych są najczęściej dobrze wykształconymi zamożnymi młodymi mężczyznami, czyli grupą bardzo poszukiwana przez reklamodawców – konstatują analitycy w raporcie GfK. 63 proc. czytelników wyłączne wersji elektronicznych stanowią mężczyźni, 42 proc. ma przynajmniej licencjat.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama