Z raportu Panelmarket firmy Gfk wynika, że ten rok producenci telewizorów powinni uznać za bardzo udany. Po już dobrym kwietniowym wyniku, kiedy sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 proc., w maju dynamika wyniosła aż 56,6 proc. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost jest bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc.
Ogółem narastająco od początku roku do końca maja sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a plazmowych 5,9?proc.
W domu jak w kinie
Z drugiej strony widać zmiany w preferencjach zakupowych. Od początku roku do końca maja w przypadku telewizorów LCD niemal 60 proc. sprzedaży to odbiorniki z ekranami o przekątnej co najmniej 40 cali. Jeszcze kilka lat temu zdecydowanie najpopularniejsze telewizory, z ekranami 31–32 cale, obecnie stanowią tylko 26,2 proc. sprzedaży.
W przypadku modeli plazmowych zainteresowanie dużymi przekątnymi jest jeszcze większe – modele 50–55 cali stanowią aż 48,3 proc. sprzedaży, a mniejsze niż 42 cale to poniżej 1 proc. rynku
– Od dwóch lat klienci coraz chętniej kupują większe przekątne. Jest to związane m.in. z tym, że tanieje produkcja większych matryc, a tym samym i ceny dużych telewizorów są niższe. Ten trend zakupowy będzie się utrzymywał – mówi Wioletta Batóg, rzeczniczka Media Saturn Holding Polska, prowadzącego sieci Media Markt oraz Saturn.