Połowa osób używających mobilnych gadżetów czyta prasę

Prawie jedna trzecia Amerykanów posiadających smartfon lub tablet przyznaje, że czyta wyłącznie lub przede wszystkim cyfrowe wydania gazet i magazynów

Publikacja: 24.07.2012 04:15

Połowa osób używających mobilnych gadżetów czyta prasę

Foto: Bloomberg

Nie ma na razie mowy o sytuacji, w której tablety kanibalizują media drukowane – zapewniają autorzy badania „IAB Mobile Devices Report". Przeprowadziła je w USA we współpracy z organizacją IAB firma ABI Research.

Faktem jest jednak, że pytani o wpływ korzystania z mobilnego urządzenia na dotychczasowe przyzwyczajenia przyznają, że mniej czasu poświęcają teraz tradycyjnym mediom.Telewizję rzadziej niż kiedyś ogląda 15 proc. właścicieli smartfonów oraz 24 proc. użytkowników tabletów. Papierowe gazety i magazyny czyta z kolei rzadziej prawie jedna trzecia (32 proc.) właścicieli tabletów i 19 proc. użytkowników smartfonów. Paradoksalnie 7 proc. osób, które aktywnie korzystają ze smartfona, przyznaje jednak, że od kiedy go ma, częściej czyta także papierową prasę, a w przypadku użytkowników tabletów jest to aż 17 proc.

Ponad połowa przepytanych Amerykanów, którzy intensywnie korzystają ze swoich mobilnych elektronicznych gadżetów, przyznaje, że czytuje elektroniczne wydania gazet i magazynów (patrz wykres). Prawie jedna trzecia czytuje już cyfrowe edycje częściej niż papierowe lub w ogóle rezygnuje z tradycyjnych wydań.

W odróżnieniu od tabletów smartfony są określane jako urządzenia, bez których nie opuszcza się domu (tak twierdzi 69 proc. tzw. heavy userów tych urządzeń). Z kolei gros użytkowników tabletów (68 proc.) określa swoje urządzenia jako służące do rozrywki. Pytani o to, którego sprzętu wolą używać, gdy mają wybór, właściciele smartfonów i tabletów zdecydowanie wybierają tablet, gdy chcą: poczytać prasę (69 proc.), pooglądać ulubiony program telewizyjny (68 proc.), zrobić zakupy online (63 proc.), pracować (37 proc.). Smartfon wygrywa za to, gdy chodzi o szybkie znalezienie jakiejś praktycznej informacji w sieci (woli go wtedy użyć 60 proc. pytanych).

Częściej niż smartfony tablety są też wskazywane jako urządzenia wykorzystywane wyłącznie w pracy.

Dla producentów cyfrowych treści istotne jest zapewne, że właściciele tabletów są bardziej skłonni do płacenia za taką rozrywkę. Ponad jedna piąta (22 proc.) deklaruje, że miesięcznie wydaje na przeróżne aplikacje i inne usługi, z których korzysta na tablecie, co najmniej 50 dol. Kolejne 24 proc. podaje, że przeznacza na to między 20 a 50 dol. To?najliczniejsze wskazania. Tymczasem użytkownicy zaawansowanych technologicznie telefonów komórkowych, którzy mogą korzystać z analogicznych usług, rzadziej inwestują aż tyle. Największa grupa – 16 proc. – wydaje 20–50 dol., a 14 proc. deklaruje wydatki na poziomie 50 dol. miesięcznie lub więcej.

Badanie przeprowadzono w USA, wzięło w nim udział 552 aktywnych użytkowników smartfonów i 563 osoby korzystające z usług na tablety.

Nie ma na razie mowy o sytuacji, w której tablety kanibalizują media drukowane – zapewniają autorzy badania „IAB Mobile Devices Report". Przeprowadziła je w USA we współpracy z organizacją IAB firma ABI Research.

Faktem jest jednak, że pytani o wpływ korzystania z mobilnego urządzenia na dotychczasowe przyzwyczajenia przyznają, że mniej czasu poświęcają teraz tradycyjnym mediom.Telewizję rzadziej niż kiedyś ogląda 15 proc. właścicieli smartfonów oraz 24 proc. użytkowników tabletów. Papierowe gazety i magazyny czyta z kolei rzadziej prawie jedna trzecia (32 proc.) właścicieli tabletów i 19 proc. użytkowników smartfonów. Paradoksalnie 7 proc. osób, które aktywnie korzystają ze smartfona, przyznaje jednak, że od kiedy go ma, częściej czyta także papierową prasę, a w przypadku użytkowników tabletów jest to aż 17 proc.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie