- Wszystkie formy sprzedaży cyfrowej odnotowały wzrost. Najwięcej, o ponad 92 proc. , do kwoty ponad 2,84 mln zł wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się innymi takich dystrybutorów jak: Deezer, WiMP, Spotify, Muzo, czy YouTube - podaje ZPAV.
Z plików pobranych on-line sprzedające je serwisy uzyskały w I kwartale tego roku 1,88 mln zł – o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Pobrania do telefonów komórkowych przyniosły 745,6 tys. zł (o 8,5 proc. więcej niż rok temu), a serwisy subskrypcyjne: 1,76 mln zł (o 60 proc. więcej niż przed rokiem). - Na liście najlepiej sprzedających się utworów w formie cyfrowej pierwsze miejsce zajął przebój „Gangnam Style" - PSY, miejsce drugie przypadło piosence Rihanny „Diamonds", natomiast miejsce trzecie remiksowi „I Follow Rivers" w wykonaniu Lykke Li. Pierwszy polski utwór, „W stronę słońca" Eweliny Lisowskiej, znalazł się na miejscu czwartym – podaje ZPAV.
Według szacunków wytwórni EMI Music Polska, cyfrowy rynek muzyki w Polsce, który w 2011 roku był wart ok. 24 mln zł, w 2012 roku wzrósł już do 44 mln zł (przy całym rynku muzycznym wartym 388 mln zł). Według prognoz PwC w tym roku z Polsce z cyfrowej muzyki firmom uda się pozyskać 17 mln dol. (przy 105 mln ze sprzedaży muzyki na nośnikach), ale do 2016 roku tendencja rynkowa będzie się przechylała na korzyść muzyki cyfrowej.