Najwyższą sprzedaż w grupie pięciu gazet ogólnopolskich miał w maju bulwarowy "Fakt" – codziennie kupowano średnio 337,8 tys. egz. (o 12,1 proc. mniej niż przed rokiem) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Kolejne były "Gazeta Wyborcza" z wynikiem 230,4 tys. egz. (spadek rok do roku o 7,4 proc.), bulwarowy "Super Express": 157,9 tys. egz. (wzrost o 1 proc.), "Rz": 114,3 tys. egz. (wzrost rok do roku o 7,8 proc.) oraz "Dziennik Gazeta Prawna": 65,5 tys. egz. (spadek o 13 proc.)

Wydawcy w obronie przed spadającymi wpływami ze sprzedaży dzienników szukają dodatkowych wpływów w Internecie, ale też co jakiś czas zostają zmuszeni do podnoszenia cen gazet. Od lipca "Gazeta Wyborcza" wprowadziła kolejne w tym roku podwyżki. W poniedziałki, wtorki i środy kosztuje teraz  2,50 zł a w czwartki, piątki i soboty  2,90 zł. Cena prenumeraty teczkowej od sierpnia 2013 r. wyniesie 2,10 zł. - Zmiana ceny wiąże się z rosnącymi kosztami wydawniczymi "Gazety", która jest stale rozwijana w wersji papierowej i elektronicznej – podała spółka w komunikacie.

Ostatnia podwyżka ceny "Gazety" miała miejsce w styczniu tego roku. Wtedy podniesiono jej cenę do 2,30 zł (wydania od poniedziałku do czwartku) i 2,80 zł (cena w piątek i sobotę). Cena w prenumeracie teczkowej wynosiła 1,90 zł.