Kablówkę w USA z roku na rok wykupuje coraz mniej osób już od dekady. Obecnie klientów takiej telewizji jest tam 54,8 mln, ale to według danych firmy IHS, o 17,6 proc. mniej niż przed dziesięcioma laty – przypomina portal Marketwatch.com, który pokusił się wytypowanie dziesięciu produktów i usług, które będą w tym roku w USA odchodzić w przeszłość.
Spadająca w USA liczba klientów sieci kablowych, to m.in. skutek rosnącej popularności internetowych platform wideo z filmami i programami TV, jak Hulu i Netflix (łącznie mają globalnie prawie 45 mln płacących abonamenty klientów). Z tego samego powodu spadnie w tym roku sprzedaż odtwarzaczy DVD i Blu-ray, które są zastępowane nie tylko przez internetowy streaming, ale także np. konsole do gier wideo.
M.in. z powodu internetowej konkurencji do lamusa będzie odchodzić w tym roku także telefonia stacjonarna, którą zepchną na dalszy plan nie tylko wygodniejsze, bo mobilne komórki, ale także Skype i inne podobne serwisy internetowe.
Komórki i instalowane w nich fabrycznie aplikacje nawigujące spowodują w tym roku także dalsze obumieranie rynku urządzeń GPS. Gwoździem do trumny GPS są także systemy nawigujące wbudowywane w auta przez producentów samochodów.
Komórki przyczynia się także do postępującego spadku małych kamer cyfrowych. A to dlatego, że nieprofesjonalnym użytkownikom w zupełności wystarczają dziś kamery w tabletach i telefonach, a bardziej zaawansowani i tak kupią profesjonalny sprzęt.