Reklama
Rozwiń

Urządzenia i usługi, które odejdą w tym roku do lamusa w USA

Abonamentu kablowej telewizji, stacjonarnej telefonii, GPS, odtwarzacza DVD – to skutki rozwoju nowych technologii.

Publikacja: 03.01.2014 17:45

Urządzenia i usługi, które odejdą w tym roku do lamusa w USA

Foto: Bloomberg

Kablówkę w USA z roku na rok wykupuje coraz mniej osób już od dekady. Obecnie klientów takiej telewizji jest tam 54,8 mln, ale to według danych firmy IHS, o 17,6 proc. mniej niż przed dziesięcioma laty – przypomina portal Marketwatch.com, który pokusił się wytypowanie dziesięciu produktów i usług, które będą w tym roku w USA odchodzić w przeszłość.

Spadająca w USA liczba klientów sieci kablowych, to m.in. skutek rosnącej popularności internetowych platform wideo z filmami i programami TV, jak Hulu i Netflix (łącznie mają globalnie prawie 45 mln płacących abonamenty klientów). Z tego samego powodu spadnie w tym roku sprzedaż odtwarzaczy DVD i Blu-ray, które są zastępowane nie tylko przez internetowy streaming, ale także np. konsole do gier wideo.

M.in. z powodu internetowej konkurencji do lamusa będzie odchodzić w tym roku także telefonia stacjonarna, którą zepchną na dalszy plan nie tylko wygodniejsze, bo mobilne komórki, ale także Skype i inne podobne serwisy internetowe.

Komórki i instalowane w nich fabrycznie aplikacje nawigujące spowodują w tym roku także dalsze obumieranie rynku urządzeń GPS. Gwoździem do trumny GPS są także systemy nawigujące wbudowywane w auta przez producentów samochodów.

Komórki przyczynia się także do postępującego spadku małych kamer cyfrowych. A to dlatego, że nieprofesjonalnym użytkownikom w zupełności wystarczają dziś kamery w tabletach i telefonach, a bardziej zaawansowani i tak kupią profesjonalny sprzęt.

W odstawkę idą też za oceanem dwuletnie kontrakty zawierane z operatorami telekomunikacyjnymi. Umożliwiają otrzymanie nowego telefonu, ale nie każdego interesuje już dzisiaj taka umowa. W związku z tym w USA rozwinęła się alternatywna oferta: za telefon płaci się pełną stawkę, ale za to miesięczny abonament jest nawet o połowę niższy niż w modelu subwencjonowanym.

Kolejnym znanym i wielokrotnie już nagłaśnianym trendem jest powodowana przez rosnącą popularność tabletów spadająca sprzedaż laptopów i komputerów stacjonarnych.

Zdaniem Marketwatch w tym roku spadnie też popularność... droższych ofert hoteli (zastąpią je wykupowane przez Amerykanów całe domy lub apartamenty) oraz opłat za dodatkowe udogodnienia w samolotach (miejsca z większą przestrzenią na nogi). Te ostatnie dlatego, że za ok. 200 dolarów - tyle kosztuje dodatkowa przestrzeń na nogi – można już w USA zamienić bilet w klasie ekonomicznej na klasę biznes.

Łączenie kart kredytowych z programami lojalnościowymi także wypadnie z obszaru zainteresowań Amerykanów, bo zauważyli już, że w zamian za określone korzyści zawsze muszą w końcu wydać więcej niż planowali. W dodatku takie karty kredytowe objęte są często wcale nie niskimi rocznymi opłatami. Kosztem tych rozwiązań zyskają natomiast programy polegające na zwracaniu ich uczestnikom części wydanej kwoty w postaci limitu do wydania w czasie kolejnych zakupów.

Kablówkę w USA z roku na rok wykupuje coraz mniej osób już od dekady. Obecnie klientów takiej telewizji jest tam 54,8 mln, ale to według danych firmy IHS, o 17,6 proc. mniej niż przed dziesięcioma laty – przypomina portal Marketwatch.com, który pokusił się wytypowanie dziesięciu produktów i usług, które będą w tym roku w USA odchodzić w przeszłość.

Spadająca w USA liczba klientów sieci kablowych, to m.in. skutek rosnącej popularności internetowych platform wideo z filmami i programami TV, jak Hulu i Netflix (łącznie mają globalnie prawie 45 mln płacących abonamenty klientów). Z tego samego powodu spadnie w tym roku sprzedaż odtwarzaczy DVD i Blu-ray, które są zastępowane nie tylko przez internetowy streaming, ale także np. konsole do gier wideo.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji