Urządzenia i usługi, które odejdą w tym roku do lamusa w USA

Abonamentu kablowej telewizji, stacjonarnej telefonii, GPS, odtwarzacza DVD – to skutki rozwoju nowych technologii.

Publikacja: 03.01.2014 17:45

Urządzenia i usługi, które odejdą w tym roku do lamusa w USA

Foto: Bloomberg

Kablówkę w USA z roku na rok wykupuje coraz mniej osób już od dekady. Obecnie klientów takiej telewizji jest tam 54,8 mln, ale to według danych firmy IHS, o 17,6 proc. mniej niż przed dziesięcioma laty – przypomina portal Marketwatch.com, który pokusił się wytypowanie dziesięciu produktów i usług, które będą w tym roku w USA odchodzić w przeszłość.

Spadająca w USA liczba klientów sieci kablowych, to m.in. skutek rosnącej popularności internetowych platform wideo z filmami i programami TV, jak Hulu i Netflix (łącznie mają globalnie prawie 45 mln płacących abonamenty klientów). Z tego samego powodu spadnie w tym roku sprzedaż odtwarzaczy DVD i Blu-ray, które są zastępowane nie tylko przez internetowy streaming, ale także np. konsole do gier wideo.

M.in. z powodu internetowej konkurencji do lamusa będzie odchodzić w tym roku także telefonia stacjonarna, którą zepchną na dalszy plan nie tylko wygodniejsze, bo mobilne komórki, ale także Skype i inne podobne serwisy internetowe.

Komórki i instalowane w nich fabrycznie aplikacje nawigujące spowodują w tym roku także dalsze obumieranie rynku urządzeń GPS. Gwoździem do trumny GPS są także systemy nawigujące wbudowywane w auta przez producentów samochodów.

Komórki przyczynia się także do postępującego spadku małych kamer cyfrowych. A to dlatego, że nieprofesjonalnym użytkownikom w zupełności wystarczają dziś kamery w tabletach i telefonach, a bardziej zaawansowani i tak kupią profesjonalny sprzęt.

W odstawkę idą też za oceanem dwuletnie kontrakty zawierane z operatorami telekomunikacyjnymi. Umożliwiają otrzymanie nowego telefonu, ale nie każdego interesuje już dzisiaj taka umowa. W związku z tym w USA rozwinęła się alternatywna oferta: za telefon płaci się pełną stawkę, ale za to miesięczny abonament jest nawet o połowę niższy niż w modelu subwencjonowanym.

Kolejnym znanym i wielokrotnie już nagłaśnianym trendem jest powodowana przez rosnącą popularność tabletów spadająca sprzedaż laptopów i komputerów stacjonarnych.

Zdaniem Marketwatch w tym roku spadnie też popularność... droższych ofert hoteli (zastąpią je wykupowane przez Amerykanów całe domy lub apartamenty) oraz opłat za dodatkowe udogodnienia w samolotach (miejsca z większą przestrzenią na nogi). Te ostatnie dlatego, że za ok. 200 dolarów - tyle kosztuje dodatkowa przestrzeń na nogi – można już w USA zamienić bilet w klasie ekonomicznej na klasę biznes.

Łączenie kart kredytowych z programami lojalnościowymi także wypadnie z obszaru zainteresowań Amerykanów, bo zauważyli już, że w zamian za określone korzyści zawsze muszą w końcu wydać więcej niż planowali. W dodatku takie karty kredytowe objęte są często wcale nie niskimi rocznymi opłatami. Kosztem tych rozwiązań zyskają natomiast programy polegające na zwracaniu ich uczestnikom części wydanej kwoty w postaci limitu do wydania w czasie kolejnych zakupów.

Kablówkę w USA z roku na rok wykupuje coraz mniej osób już od dekady. Obecnie klientów takiej telewizji jest tam 54,8 mln, ale to według danych firmy IHS, o 17,6 proc. mniej niż przed dziesięcioma laty – przypomina portal Marketwatch.com, który pokusił się wytypowanie dziesięciu produktów i usług, które będą w tym roku w USA odchodzić w przeszłość.

Spadająca w USA liczba klientów sieci kablowych, to m.in. skutek rosnącej popularności internetowych platform wideo z filmami i programami TV, jak Hulu i Netflix (łącznie mają globalnie prawie 45 mln płacących abonamenty klientów). Z tego samego powodu spadnie w tym roku sprzedaż odtwarzaczy DVD i Blu-ray, które są zastępowane nie tylko przez internetowy streaming, ale także np. konsole do gier wideo.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem