Jak wynika z badania CubeResearch, aż 84 proc. e-sklepów w Polsce wykorzystuje serwisy społecznos?ciowe do wsparcia sprzedaży, przy czym aż 90 proc. z nich używa właśnie Facebooka. Na dalszych miejscach znajdują się odpowiednio: YouTube - 28 proc., Twitter - 20 proc., Pinterest - 14 proc. i Google+ 11 proc.
Na 2014 rok 25 proc. sklepów internetowych zaplanowało większe nakłady na promocję w mediach społecznościowych, takie same wydatki jak w ub. roku planuje 36 proc., a mniejsze – tylko 5 proc. Jednocześnie aż 35 proc. ankietowanych jeszcze nie wie co zrobi.
Popularność Facebooka nie zmniejsza się mimo sygnałów, że powoli przestaje być wśród internautów, zwłaszcza młodzieży, najważniejszym medium społecznościowym. Serwis, o którym do niedawna mówiło się w ciemno, że jest najpopularniejszy na świecie, jest o wiele rzadziej ściągany w postaci aplikacji na smartfony. W AppStorze wyświetla się na miejscu 14. wśród wszystkich aplikacji, dużo niżej niż Snapchat (6. miejsce) i Instagram (miejsce 11.).
Chcą być wszędzie
Ale za to Facebook wciąż pozostaje najpopularniejszym wśród serwisów społecznościowych źródłem odwiedzin na komercyjnych stronach www i umacnia się na tej pozycji. Według najnowszego raportu Shareholic od sierpnia do grudnia 2013 roku udział Facebooka w ogólnej liczbie odwiedzin pochodzących z serwisów społecznościowych wzrósł o blisko 49 proc.
W Polsce, jak wynika z analizy NapoleonCat.com, największy na Facebooku profil Allegro gromadzi blisko 1,3 mln fanów. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy sklepu Deezee.pl, którzy tylko w ciągu ostatnich 30 dni 8,3 tys. razy udostępniali informacje o produktach, promocjach i konkursach tego sklepu z odzieżą.