Cyfrowy Polsat i Polkomtel, firmy Zygmunta Solorza-Żaka, które w połowie roku mają utworzyć grupę kapitałową, zrobiły kolejny krok ku integracji.

– Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Od wczoraj za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta – Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak. Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, który będzie również wiceprezesem Polkomtelu, powiedział, że integracja nie wiąże się ze zwolnieniami.

Zanim Plus i Cyfrowy Polsat będą mogły formalnie się połączyć, platforma satelitarna musi przygotować i złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. ?– Mamy nadzieję na realizację transakcji zgodnie z ogłoszonym harmonogramem – powiedział Libicki.

Firmy z portfela Zygmunta Solorza-Żaka już wcześniej współpracowały w kilku projektach. Wspierały się, oferując usługi siostrzanej firmy klientom. Wczoraj firmy ogłosiły wspólny program lojalnościowy dla klientów – Smart Dom – wspierany kampanią reklamową z udziałem pary aktorów: Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka.

Smart Dom wejdzie do oferty 18 lutego.  Stanowi pulę zniżek, przysługujących abonentom kupującym kolejną usługę w którejkolwiek z firm. Kupujący abonament na kolejną usługę otrzyma na nią 10 zł rabatu miesięcznie w okresie trwania umowy (zwykle 24 miesiące). Trzeba będzie spełnić dodatkowe wymogi: w przypadku usług telekomunikacyjnych abonament nie może być niższy niż 39,9 zł, a dla telewizji – 59,9 zł. Rezygnacja z którejś z usług wiąże się z utratą rabatu. Programem można będzie powiązać maksymalnie dziewięć abonamentów.

Na razie objął on tylko usługi telefonii, mobilnego Internetu i telewizji. Z czasem ma zostać poszerzony o abonament na energię i usługi finansowe, oferowane przez należący do grupy Plus Bank. Jak wyjaśniała Białkowska, Cyfrowy Polsat i Plus nie przestają oferować usług na dotychczasowych zasadach. Według niej nie ma planu, aby Smart DOM dołączył do głównych marek i podlegał wycenie. Aktualne pozostają założenia, że synergie przychodowe i kosztowe uzyskane w efekcie przejęcia sieci Plus przez Cyfrowy Polsat w ciągu pięciu lat mają sięgnąć łącznie 3,5 mld zł.

—Urszula Zielińska