Reklama
Rozwiń
Reklama

Plus i Cyfrowy Polsat – bliżej

Telekomunikacja. Wspólni menedżerowie, wspólna oferta to kolejne kroki firm na drodze do fuzji.

Publikacja: 14.02.2014 07:15

Cyfrowy Polsat i Polkomtel, firmy Zygmunta Solorza-Żaka, które w połowie roku mają utworzyć grupę kapitałową, zrobiły kolejny krok ku integracji.

– Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Od wczoraj za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta – Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak. Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, który będzie również wiceprezesem Polkomtelu, powiedział, że integracja nie wiąże się ze zwolnieniami.

Zanim Plus i Cyfrowy Polsat będą mogły formalnie się połączyć, platforma satelitarna musi przygotować i złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. ?– Mamy nadzieję na realizację transakcji zgodnie z ogłoszonym harmonogramem – powiedział Libicki.

Firmy z portfela Zygmunta Solorza-Żaka już wcześniej współpracowały w kilku projektach. Wspierały się, oferując usługi siostrzanej firmy klientom. Wczoraj firmy ogłosiły wspólny program lojalnościowy dla klientów – Smart Dom – wspierany kampanią reklamową z udziałem pary aktorów: Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka.

Reklama
Reklama

Smart Dom wejdzie do oferty 18 lutego.  Stanowi pulę zniżek, przysługujących abonentom kupującym kolejną usługę w którejkolwiek z firm. Kupujący abonament na kolejną usługę otrzyma na nią 10 zł rabatu miesięcznie w okresie trwania umowy (zwykle 24 miesiące). Trzeba będzie spełnić dodatkowe wymogi: w przypadku usług telekomunikacyjnych abonament nie może być niższy niż 39,9 zł, a dla telewizji – 59,9 zł. Rezygnacja z którejś z usług wiąże się z utratą rabatu. Programem można będzie powiązać maksymalnie dziewięć abonamentów.

Na razie objął on tylko usługi telefonii, mobilnego Internetu i telewizji. Z czasem ma zostać poszerzony o abonament na energię i usługi finansowe, oferowane przez należący do grupy Plus Bank. Jak wyjaśniała Białkowska, Cyfrowy Polsat i Plus nie przestają oferować usług na dotychczasowych zasadach. Według niej nie ma planu, aby Smart DOM dołączył do głównych marek i podlegał wycenie. Aktualne pozostają założenia, że synergie przychodowe i kosztowe uzyskane w efekcie przejęcia sieci Plus przez Cyfrowy Polsat w ciągu pięciu lat mają sięgnąć łącznie 3,5 mld zł.

—Urszula Zielińska

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama