Reklama
Rozwiń
Reklama

Japończycy liderami na rynku gazet

Pod względem nakładu gazet przypadającego na tysiąc dorosłych mieszkańców Polska wypada w globalnym zestawieniu słabo. Pod każdym względem prowadzą w nim kraje azjatyckie.

Aktualizacja: 17.10.2015 10:25 Publikacja: 17.10.2015 09:36

Japończycy liderami na rynku gazet

Foto: Bloomberg

Wśród dziesięciu gazet o najwyższym nakładzie na świecie aż cztery są japońskie, trzy wydawane są w Indiach, dwie w Chinach i tylko jedna w USA – wynika z najnowszego raportu o światowych trendach w prasie przygotowanego przez Stowarzyszenie Wydawców Gazet i Producentów Treści – WAN-IFRA. Na pierwszym miejscu plasuje się japoński tytuł „The Yomiuri Shimbun" z niewyobrażalnym na polskim rynku nakładem 9,19 mln egz. Za nim plasuje się „The Asahi Shimbun" (6,81 mln egz.), a następnie jedyna nieazjatycka gazeta w pierwszej dziesiątce płatnych dzienników świata – „USA Today" (4,14 mln egz.). Azja jest jedynym kontynentem, na którym pomimo niezwykle wyraźnie widocznego wszędzie odpływu czytelników do elektronicznych wydań, wciąż rośnie nakład gazet papierowych. W ubiegłym roku zwiększył się tam o 9,8 proc. (a w ciągu ostatnich pięciu lat aż o jedną trzecią!), podczas gdy w Afryce i na Bliskim Wschodzie tylko o 1,2 proc., w Ameryce Płd. Zaledwie o 0,6 proc., a w Europie, Ameryce Płn. oraz w Australii i Oceanii nakłady papierowych się już kurczyły.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama