Reklama
Rozwiń
Reklama

Japończycy liderami na rynku gazet

Pod względem nakładu gazet przypadającego na tysiąc dorosłych mieszkańców Polska wypada w globalnym zestawieniu słabo. Pod każdym względem prowadzą w nim kraje azjatyckie.

Aktualizacja: 17.10.2015 10:25 Publikacja: 17.10.2015 09:36

Japończycy liderami na rynku gazet

Foto: Bloomberg

Wśród dziesięciu gazet o najwyższym nakładzie na świecie aż cztery są japońskie, trzy wydawane są w Indiach, dwie w Chinach i tylko jedna w USA – wynika z najnowszego raportu o światowych trendach w prasie przygotowanego przez Stowarzyszenie Wydawców Gazet i Producentów Treści – WAN-IFRA. Na pierwszym miejscu plasuje się japoński tytuł „The Yomiuri Shimbun" z niewyobrażalnym na polskim rynku nakładem 9,19 mln egz. Za nim plasuje się „The Asahi Shimbun" (6,81 mln egz.), a następnie jedyna nieazjatycka gazeta w pierwszej dziesiątce płatnych dzienników świata – „USA Today" (4,14 mln egz.). Azja jest jedynym kontynentem, na którym pomimo niezwykle wyraźnie widocznego wszędzie odpływu czytelników do elektronicznych wydań, wciąż rośnie nakład gazet papierowych. W ubiegłym roku zwiększył się tam o 9,8 proc. (a w ciągu ostatnich pięciu lat aż o jedną trzecią!), podczas gdy w Afryce i na Bliskim Wschodzie tylko o 1,2 proc., w Ameryce Płd. Zaledwie o 0,6 proc., a w Europie, Ameryce Płn. oraz w Australii i Oceanii nakłady papierowych się już kurczyły.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama