Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Cyfrowy minimalizm, a nawet cyfrowy detoks, to rosnące na popularności trendy, które dowodzą, że coraz więcej osób potrzebuje odpoczynku od smartfonów. Producent Nokii, HDM, we współpracy z amerykańską firmą Mattel postanowił pomóc młodym ograniczyć technologie – telefonem pod marką Barbie.

Publikacja: 28.08.2024 14:14

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Foto: Adobe Stock

W dobie nowoczesnych technologii, które opanowały niemal każdą dziedzinę naszego życia, coraz więcej osób narzeka na zmęczenie i przebodźcowanie mobilnymi urządzeniami. Smartfony, laptopy czy tablety towarzyszą nam nieraz od rana do nocy i potrafią wyrwać mnóstwo cennych godzin, które spędzamy na bezproduktywnym przeglądaniu mediów społecznościowych i korzystaniu z najróżniejszych aplikacji mobilnych.

Na problemy z koncentracją i prokrastynacją, wynikające z nadmiernego używania smartfonów, cierpią zwłaszcza młodzi, którzy wychowali się z nosami w ekranach. Nie dziwi fakt, że coraz częściej próbują oni odstawić na bok technologie. Prawdziwy detoks cyfrowy – uwzględniający pozostanie przez dłuższy czas offline – nie jest jednak łatwy w dzisiejszym świecie. Pomóc może nowy trend – cyfrowy minimalizm, a więc ograniczanie korzystania z mobilnych urządzeń, redukowania ich funkcji i czasu spędzanego w internecie.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć