Reklama
Rozwiń
Reklama

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Cyfrowy minimalizm, a nawet cyfrowy detoks, to rosnące na popularności trendy, które dowodzą, że coraz więcej osób potrzebuje odpoczynku od smartfonów. Producent Nokii, HDM, we współpracy z amerykańską firmą Mattel postanowił pomóc młodym ograniczyć technologie – telefonem pod marką Barbie.

Publikacja: 28.08.2024 14:14

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Foto: Adobe Stock

W dobie nowoczesnych technologii, które opanowały niemal każdą dziedzinę naszego życia, coraz więcej osób narzeka na zmęczenie i przebodźcowanie mobilnymi urządzeniami. Smartfony, laptopy czy tablety towarzyszą nam nieraz od rana do nocy i potrafią wyrwać mnóstwo cennych godzin, które spędzamy na bezproduktywnym przeglądaniu mediów społecznościowych i korzystaniu z najróżniejszych aplikacji mobilnych.

Czytaj więcej

Padła data premiery iPhone'a 16. Jakie będzie nowe urządzenie Apple?

Na problemy z koncentracją i prokrastynacją, wynikające z nadmiernego używania smartfonów, cierpią zwłaszcza młodzi, którzy wychowali się z nosami w ekranach. Nie dziwi fakt, że coraz częściej próbują oni odstawić na bok technologie. Prawdziwy detoks cyfrowy – uwzględniający pozostanie przez dłuższy czas offline – nie jest jednak łatwy w dzisiejszym świecie. Pomóc może nowy trend – cyfrowy minimalizm, a więc ograniczanie korzystania z mobilnych urządzeń, redukowania ich funkcji i czasu spędzanego w internecie.

HMD, producent Nokii, wypuszcza telefon Barbie. Pomoże z uzależnieniem od smartfonów

Powrót do przeszłości? Ideę cyfrowego minimalizmu postanowiła wcielić w życie fińska firma Human Mobile Devices (HMD). Producent Nokii nawiązał współpracę z amerykańskim przedsiębiorstwem Mattel i stworzył telefony pod marką Barbie.

Czytaj więcej

„Efekt Taylor Swift” naprawdę istnieje. Zaskakujące badanie naukowców z Harvarda
Reklama
Reklama

Całe różowe urządzenia posiadają absolutnie najprostsze funkcje – połączenia telefoniczne, wysyłanie SMS-ów, bardzo ograniczony dostęp do internetu, tylko jedną grę. Mają też tylny aparat VGA z latarką, ale brakuje im przedniej kamerki, co znacznie utrudni użytkownikom robienie selfie.

Foto: www.hmd.com

Producent przekonuje, że HMD Barbie Phone pomoże użytkownikom odpocząć od zaawansowanych technologii i spędzić więcej czasu w świecie rzeczywistym, rozwijając pasje i spędzając czas z bliskimi. Nie ukrywa jednocześnie, że telefon skierowany jest przede wszystkim do młodych – ma on stanowić też modny gadżet, odznaczający się na tle klasycznych smartfonów.

To właśnie inspiracja lalkami Barbie, które przeżywają drugą młodość dzięki kinowemu hitowi z 2023 r., ma uatrakcyjnić urządzenie. Na przednim panelu telefonu znajduje się lusterko, z tyłu zaś można wybierać między dwoma wymiennymi panelami: jednym inspirowany słynną lalką Totally Hair Barbie z 1992 r. i drugim ze wzorem „strzelającego serca”. Do zestawu dodano także barwne koraliki i zawieszki, które można przymocować do telefonu, by nadać mu wyjątkowy charakter.

HMD Barbie Phone ukaże się w sprzedaży w październiku 2024 roku na rynku europejskim i brytyjskim. Telefon nie uderzy też po kieszeniach tak jak inne nowości technologiczne – sugerowana cena detaliczna to około 499 zł.

Media
Walka o Warner Bros. Discovery: Netflix refinansuje, Larry Ellison gwarantuje
Media
Kreml zabiera Rosjanom WhatsApp
Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama