Reklama

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Cyfrowy minimalizm, a nawet cyfrowy detoks, to rosnące na popularności trendy, które dowodzą, że coraz więcej osób potrzebuje odpoczynku od smartfonów. Producent Nokii, HDM, we współpracy z amerykańską firmą Mattel postanowił pomóc młodym ograniczyć technologie – telefonem pod marką Barbie.

Publikacja: 28.08.2024 14:14

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Foto: Adobe Stock

W dobie nowoczesnych technologii, które opanowały niemal każdą dziedzinę naszego życia, coraz więcej osób narzeka na zmęczenie i przebodźcowanie mobilnymi urządzeniami. Smartfony, laptopy czy tablety towarzyszą nam nieraz od rana do nocy i potrafią wyrwać mnóstwo cennych godzin, które spędzamy na bezproduktywnym przeglądaniu mediów społecznościowych i korzystaniu z najróżniejszych aplikacji mobilnych.

Czytaj więcej

Padła data premiery iPhone'a 16. Jakie będzie nowe urządzenie Apple?

Na problemy z koncentracją i prokrastynacją, wynikające z nadmiernego używania smartfonów, cierpią zwłaszcza młodzi, którzy wychowali się z nosami w ekranach. Nie dziwi fakt, że coraz częściej próbują oni odstawić na bok technologie. Prawdziwy detoks cyfrowy – uwzględniający pozostanie przez dłuższy czas offline – nie jest jednak łatwy w dzisiejszym świecie. Pomóc może nowy trend – cyfrowy minimalizm, a więc ograniczanie korzystania z mobilnych urządzeń, redukowania ich funkcji i czasu spędzanego w internecie.

HMD, producent Nokii, wypuszcza telefon Barbie. Pomoże z uzależnieniem od smartfonów

Powrót do przeszłości? Ideę cyfrowego minimalizmu postanowiła wcielić w życie fińska firma Human Mobile Devices (HMD). Producent Nokii nawiązał współpracę z amerykańskim przedsiębiorstwem Mattel i stworzył telefony pod marką Barbie.

Czytaj więcej

„Efekt Taylor Swift” naprawdę istnieje. Zaskakujące badanie naukowców z Harvarda
Reklama
Reklama

Całe różowe urządzenia posiadają absolutnie najprostsze funkcje – połączenia telefoniczne, wysyłanie SMS-ów, bardzo ograniczony dostęp do internetu, tylko jedną grę. Mają też tylny aparat VGA z latarką, ale brakuje im przedniej kamerki, co znacznie utrudni użytkownikom robienie selfie.

Foto: www.hmd.com

Producent przekonuje, że HMD Barbie Phone pomoże użytkownikom odpocząć od zaawansowanych technologii i spędzić więcej czasu w świecie rzeczywistym, rozwijając pasje i spędzając czas z bliskimi. Nie ukrywa jednocześnie, że telefon skierowany jest przede wszystkim do młodych – ma on stanowić też modny gadżet, odznaczający się na tle klasycznych smartfonów.

To właśnie inspiracja lalkami Barbie, które przeżywają drugą młodość dzięki kinowemu hitowi z 2023 r., ma uatrakcyjnić urządzenie. Na przednim panelu telefonu znajduje się lusterko, z tyłu zaś można wybierać między dwoma wymiennymi panelami: jednym inspirowany słynną lalką Totally Hair Barbie z 1992 r. i drugim ze wzorem „strzelającego serca”. Do zestawu dodano także barwne koraliki i zawieszki, które można przymocować do telefonu, by nadać mu wyjątkowy charakter.

HMD Barbie Phone ukaże się w sprzedaży w październiku 2024 roku na rynku europejskim i brytyjskim. Telefon nie uderzy też po kieszeniach tak jak inne nowości technologiczne – sugerowana cena detaliczna to około 499 zł.

Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama