Reklama
Rozwiń
Reklama

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Cyfrowy minimalizm, a nawet cyfrowy detoks, to rosnące na popularności trendy, które dowodzą, że coraz więcej osób potrzebuje odpoczynku od smartfonów. Producent Nokii, HDM, we współpracy z amerykańską firmą Mattel postanowił pomóc młodym ograniczyć technologie – telefonem pod marką Barbie.

Publikacja: 28.08.2024 14:14

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Foto: Adobe Stock

W dobie nowoczesnych technologii, które opanowały niemal każdą dziedzinę naszego życia, coraz więcej osób narzeka na zmęczenie i przebodźcowanie mobilnymi urządzeniami. Smartfony, laptopy czy tablety towarzyszą nam nieraz od rana do nocy i potrafią wyrwać mnóstwo cennych godzin, które spędzamy na bezproduktywnym przeglądaniu mediów społecznościowych i korzystaniu z najróżniejszych aplikacji mobilnych.

Na problemy z koncentracją i prokrastynacją, wynikające z nadmiernego używania smartfonów, cierpią zwłaszcza młodzi, którzy wychowali się z nosami w ekranach. Nie dziwi fakt, że coraz częściej próbują oni odstawić na bok technologie. Prawdziwy detoks cyfrowy – uwzględniający pozostanie przez dłuższy czas offline – nie jest jednak łatwy w dzisiejszym świecie. Pomóc może nowy trend – cyfrowy minimalizm, a więc ograniczanie korzystania z mobilnych urządzeń, redukowania ich funkcji i czasu spędzanego w internecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama