Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowi prasa (40 proc.) – w zestawieniu znajduje się aż 6 tytułów prasowych. Są to kolejno „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek”. 27% utrzymują stacje telewizyjne, takie jak TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TVN. Jedną piątą TOP 15 (20%) tworzą portale internetowe: Wirtualna Polska, Onet oraz Interia. Najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13%), które reprezentują dwie duże stacje ogólnopolskie – RMF FM i Radio Zet.
„Rzeczpospolita” z liczbą 2,3 tys. wzmianek po jednym miesiącu przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Jako pierwsi poinformowaliśmy m.in. o zablokowaniu przez KE wypłat funduszy z polityki spójności dla Polski do czasu zastosowania się kraju do wyroku TSUE dotyczącego sądownictwa.
Czytaj więcej
Polska nie dostanie żadnych pieniędzy z UE, dopóki nie naprawi sądownictwa. Oznacza to wstrzymanie wielu inwestycji.
Na drugim miejscu znalazło się RMF FM, cytowane przez inne redakcje 1,9 tys. razy. Podium zestawienia zamyka natomiast portal Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. odniesień w innych tytułach mediowych w kraju.
„Rzeczpospolita” niezmiennie liderem wśród mediów prasowych
„Rzeczpospolita” utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Nasze informacje inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2,3 tys. razy.
Miejsce drugie z awansem o jedną pozycję zajmuje „Super Express” (1,3 tys.). Skok o dwie pozycje i miejsce trzecie należy do dziennika „Fakt”, cytowanego w ubiegłym miesiącu 1,2 tys. razy.
Pierwsze miejsce „Rzeczpospolitej” również wśród prasy ekonomiczno-biznesowej
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się „Rzeczpospolita” (2,3 tys.). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do „Forbes” (224). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli „Puls Biznesu” (218) oraz „Parkiet” (29).
Najbardziej opiniotwórcze wydawnictwa: awans Gremi Media
Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy”, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 5,6 tys. razy. Drugie miejsce utrzymuje grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 3 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Z awansem o dwa miejsca podium zamyka Cyfrowy Polsat (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,7 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju. Trzy miejsca do góry względem poprzedniego miesiąca wzrosła pozycja grupy Gremi Media (2,4 tys.) reprezentowanej przez „Rzeczpospolitą” oraz „Parkiet”.
Analizę częstotliwości 33 839 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 - 31 października 2022 roku.