Reklama

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Ponad połowa z nas jest gotowa, aby w przyszłości wydawać pieniądze w nowej wirtualnej rzeczywistości. Jednak wiedzę o tzw. metawersum mamy znikomą.

Publikacja: 12.09.2022 03:00

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Foto: Adobe Stock

Choć mogłoby się wydawać, że metawersum to temat, o którym od jakiegoś czasu mówi się, pisze i dyskutuje, to jedynie mniej niż co czwarty Polak zna to pojęcie, a przeważająca część z nich (64 proc.) kojarzy je tylko z nazwy. Ci, którzy są w stanie zdefiniować, czym jest metaverse, zazwyczaj utożsamiają je z wirtualną rzeczywistością (VR) oraz wskazują na związek z Facebookiem, możliwość interakcji z innymi oraz wykorzystanie technologii VR – wynika z badań OpinionWay Polska, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Eksperci twierdzą, że brak znajomości pojęcia nie oznacza niechęci do metawersum. Po przedstawieniu możliwości, jakie może ono oferować, połowa respondentów deklarowała gotowość skorzystania w ciągu pięciu lat z tego typu rozwiązań.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama