Reklama

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Ponad połowa z nas jest gotowa, aby w przyszłości wydawać pieniądze w nowej wirtualnej rzeczywistości. Jednak wiedzę o tzw. metawersum mamy znikomą.

Publikacja: 12.09.2022 03:00

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Foto: Adobe Stock

Choć mogłoby się wydawać, że metawersum to temat, o którym od jakiegoś czasu mówi się, pisze i dyskutuje, to jedynie mniej niż co czwarty Polak zna to pojęcie, a przeważająca część z nich (64 proc.) kojarzy je tylko z nazwy. Ci, którzy są w stanie zdefiniować, czym jest metaverse, zazwyczaj utożsamiają je z wirtualną rzeczywistością (VR) oraz wskazują na związek z Facebookiem, możliwość interakcji z innymi oraz wykorzystanie technologii VR – wynika z badań OpinionWay Polska, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Eksperci twierdzą, że brak znajomości pojęcia nie oznacza niechęci do metawersum. Po przedstawieniu możliwości, jakie może ono oferować, połowa respondentów deklarowała gotowość skorzystania w ciągu pięciu lat z tego typu rozwiązań.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama