Reklama
Rozwiń
Reklama

Instagram i Snapchat przyczyną depresji młodych ludzi

Ze wszystkich popularnych aplikacji, Instagram ma najgorszy wpływ na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Szkodliwe działanie ma również Snapchat – wynika z najnowszego badania Royal Society for Public Health.

Aktualizacja: 20.05.2017 19:25 Publikacja: 20.05.2017 18:37

Instagram i Snapchat przyczyną depresji młodych ludzi

Foto: 123RF, fot. Andrea De Martin

Brytyjska fundacja Royal Society for Public Health (RSPH), zajmująca się poprawą zdrowia i dobrobytu społeczeństwa, sprawdziła, które serwisy społecznościowe często używane przez młodych ludzi są dla nich najbardziej szkodliwe. W badaniu wzięło udział blisko 1500 Brytyjczyków w wieku od 14 do 24 lat.

Jak wskazują wyniki, respondenci najczęściej wskazywali na Instagram jako przyczynę kumulujących się w nich negatywnych emocji, takich jak poczucie osamotnienia i niepokoju, a także obniżonej samooceny oraz braku wiary w siebie. Te czynniki mogą z kolei powodować głębsze problemy, takie jak bezsenność czy depresja. Aplikacja służąca do edycji i udostępniania zdjęć, z której korzysta obecnie 700 milionów użytkowników na całym świecie, broni się jednak, że od początku swojej działalności dokłada wszelkich starań w to, by tworzyć bezpieczne miejsce, w którym każdy może być sobą oraz szukać wsparcia u innych osób. I choć narzędzia do zgłaszania wszelkich naruszeń na serwisie rzeczywiście istnieją, nie zawsze są one wykorzystywane przez osoby poszkodowane.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama