Sare chce przejąć Gadu-Gadu

Technologiczna spółka planuje zakup jednego z najstarszych i najpopularniejszych komunikatorów na polskim rynku. Ma wobec niego ambitne plany.

Aktualizacja: 09.06.2017 11:03 Publikacja: 09.06.2017 09:22

Sare chce przejąć Gadu-Gadu

Foto: materiały prasowe

Rada nadzorcza Sare 22 marca wyraziła zgodę na nabycie aktywów Gadu-Gadu, będących własnością spółki Xevin Consulting Limited za cenę nie wyższą niż 2,4 mln zł. Ujawnienie informacji zostało opóźnione. Transakcja obejmuje w szczególności aktywa w postaci sprzętu serwerowego, komunikatora Gadu-Gadu, domen internetowych, prawa własności do znaków towarowych i do logotypów (w szczególności do znaku słoneczka).

W dniu 8 czerwca Sare podpisało z Xevin Consulting Limited list intencyjny, zgodnie z którym strony zamierzają prowadzić negocjacje w celu ustalenia ostatecznych warunków transakcji. Chcą ją sfinalizować do 30 września.

Sare specjalizuje się w zintegrowanym marketingu internetowym. To przejęcie byłoby realizacją założonych w strategii biznesowej spółki akwizycji, które docelowo mają zapewniać poszerzenie jej oferty o komplementarne usługi oraz umożliwiać zapowiedziany w strategii wzrost EBITDA.

- Wywodzimy się z podobnej kultury organizacyjnej, opartej na technologii i innowacyjności. Razem możemy rozwinąć kolejne projekty, będące odpowiedzią na dzisiejsze zapotrzebowanie rynku – mówi, cytowany w komunikacie Dariusz Piekarski, prezes Sare.

Jak informuje spółka, Gadu-Gadu szczyt swojej popularności osiągnęło w ubiegłym dziesięcioleciu, ale do dzisiaj jest bardzo rozpoznawalnym komunikatorem przez większość polskich użytkowników internetu.

 - Mamy precyzyjnie określone cele i założenia związane z rozwojem GG. Jako eksperci w dziedzinie poczty elektronicznej oraz e-mail marketingu, jesteśmy w stanie przewidzieć i zdefiniować trendy oraz następujące zmiany w tej dziedzinie. Dlatego ten komunikator idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju, a tym samym uzupełni nasze portfolio usług. Dzięki temu nasi obecni i przyszli klienci będą mogli się spodziewać jeszcze szerszego, a jednocześnie bardziej zintegrowanego zakresu usług – dodaje Piekarski.

Sare informuje, że ma kilka pomysłów na reaktywację i rozwój Gadu-Gadu oraz promocję charakterystycznego znaku słoneczka. Jako spółka specjalizująca się w zagadnieniach poczty elektronicznej, pragnie wykorzystać możliwości zawieszonej usługi Gadu-Gadu, jaką była poczta GG. Spółka zamierza zintegrować ją z komunikatorem. Kolejnym krokiem będzie ewolucja komunikatora, zintegrowanego ze stronami internetowymi.

- Połączenie komunikatora i web analityki z pewnością zaowocuje nową ofertą dla sektora biznesowego. Potencjał, jakim możemy mieć szansę dysponować dzięki Gadu-Gadu, jest w naszej ocenie ogromny. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni statystykami dotyczącymi komunikatora. Wystarczy spojrzeć na publicznie dostępne dane o liczbie zainstalowanych aplikacji mobile, liczbie aktywnych użytkowników, jaki i nowych rejestracji. Obecnie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby deklarować szczegóły planowanych projektów na bazie GG. Mogę jednak zapewnić, że intensywnie analizujemy różne warianty i jesteśmy nastawieni bardzo optymistycznie – mówi, cytowany w komunikacie Tomasz Kusy, dyrektor działu programowania Sare.

Zarząd zapewnia, że poprzez przejęcie GG będzie dążyć do dwukierunkowego rozwoju. Pierwszy z nich, to stworzenie produktu dla biznesu w zupełnie nowym wydaniu. Drugim kierunkiem jest wsparcie dla polskiej marki.

Rada nadzorcza Sare 22 marca wyraziła zgodę na nabycie aktywów Gadu-Gadu, będących własnością spółki Xevin Consulting Limited za cenę nie wyższą niż 2,4 mln zł. Ujawnienie informacji zostało opóźnione. Transakcja obejmuje w szczególności aktywa w postaci sprzętu serwerowego, komunikatora Gadu-Gadu, domen internetowych, prawa własności do znaków towarowych i do logotypów (w szczególności do znaku słoneczka).

W dniu 8 czerwca Sare podpisało z Xevin Consulting Limited list intencyjny, zgodnie z którym strony zamierzają prowadzić negocjacje w celu ustalenia ostatecznych warunków transakcji. Chcą ją sfinalizować do 30 września.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane