Reklama

Resort cyfryzacji prowadzi rozmowy o nowych przepisach dotyczących treści w internecie

Resort cyfryzacji prowadzi z branżą internetową rozmowy na temat nowych przepisów dotyczących treści w sieci. Mogą one uniemożliwić e-wydawcom blokowanie spornych materiałów zamieszczanych przez użytkowników serwisów.

Aktualizacja: 25.08.2017 07:35 Publikacja: 24.08.2017 20:51

Resort cyfryzacji prowadzi rozmowy o nowych przepisach dotyczących treści w internecie

Foto: 123RF

Pomysł Ministerstwa Cyfryzacji ma być odpowiedzią na mnożące się problemy z walką z internetowymi wpisami o treści nienawistnej i nieprawdziwej (tzw. fake newsy). „Gazeta Wyborcza" i Fundacja Panoptykon zamieściły na swoich stronach WWW dokument wyglądający na gotowy projekt nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Ma on kilka stron i wprowadza zapisy, które m.in. uniemożliwiłyby wydawcom internetowym (także tym zarejestrowanym poza Polską, ale prowadzącym działalność na naszym rynku) usuwanie komentarzy internautów. Ale jednocześnie formalizowałyby zgłaszanie nieprawdziwych i naruszających czyjeś dobra wpisów i innych materiałów, a także umożliwiały ich blokowanie na podstawie tzw. procedury notice and take down (usuwania kontrowersyjnych treści na podstawie wiarygodnych zgłoszeń).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama