Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Google i francuska agencja prasowa AFP podpisały pięcioletnią umowę, na mocy której największa na świecie wyszukiwarka internetowa będzie płacić za treści online. Nie podano kwoty umowy.

Publikacja: 17.11.2021 22:59

Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Foto: AdobeStock

gba

Umowa jest wynikiem 18 miesięcy negocjacji i odpowiedzią na dyrektywę UE z 2019 r. o wynagrodzeniu za treści informacyjne online. Ta dyrektywa jest podstawą wielu sporów na świecie między gigantami internetowymi a mediami.

- Umowa obejmuje całą Unię Europejską, we wszystkich językach w których działa AFP, nawet w krajach, które nie wprowadziły dyrektywy – tłumaczy Fabrice Fries, prezes AFP. Opisuje umowę jako „pionierską” i „kulminację długiej walki”.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne