W styczniu „Rz” była jedynym ogólnopolskim dziennikiem opiniotwórczym, który poprawił sprzedaż rok do roku. Na drugim biegunie prasowego rynku zyskały bulwarówki „Fakt” i „Super Express”. Rok do roku w styczniu mocno spadła natomiast sprzedaż „Dziennika” Axla Springera i – niespodziewanie dla rynku – „Gazety Wyborczej” – wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Liderem sprzedaży pozostał tabloidowy „Fakt”, który w styczniu sprzedawał średnio 527 071 egz., o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Druga w rankingu „Gazeta Wyborcza” zaskakujący 12,5-proc. spadek sprzedaży tłumaczy wysoką bazą ubiegłoroczną. W styczniu 2007 r. ukazywała się w nawet milionowym nakładzie i średnio sprzedawała ponad 482 tys. egz., w czym pomagało m.in. wprowadzenie kolekcji filmowej „Z wielką historią w tle” i strategia sprzedaży „Gazety” jednocześnie w dwóch wersjach cenowych (droższej – z filmami takimi jak „Misja” czy „Pola śmierci” i tańszej, bez DVD).
Z początkiem roku sprzedaż poprawił natomiast „Super Express”, który w grudniu przeszedł metamorfozę, zmieniając makietę. W efekcie jego styczniowy wynik to 204 881 egz., o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Największy spadek sprzedaży wśród ogólnopolskich dzienników - o 18,8 proc. - odnotował w styczniu „Dziennik” Axla Springera. Jego sprzedaż od roku sukcesywnie spadała, by dojść w styczniu do 165 533 egz. Nie powstrzymały tej tendencji ani kolejne dodawane do gazety kolekcje filmowe, ani wprowadzenie dodatku gospodarczego „The Wall Street Journal”.
Na tym tle „Rz” styczeń może zaliczyć do miesięcy udanych – jej sprzedaż wspierana kolekcjami filmowymi na DVD („Seans z gwiazdą”), muzycznymi (koncerty w studiu radiowej Trójki) i książkowymi (m.in. „Mitologie świata”) wzrosła o 3,1 proc. do 161 806 egz.