Po sukcesie trójwymiarowych kin przyszedł czas na kino domowe 3D. W przyszłym roku hollywoodzkie wytwórnie wydadzą kilkanaście filmów w formacie Blu-ray 3D. Producenci sprzętu już szykują się na wpuszczenie na rynek zestawów w tej technologii.
– Planujemy wprowadzić je do sprzedaży w połowie przyszłego roku. Dla branży telewizyjnej 3D będzie na pewno ogromnym przełomem. Szacujemy, iż w perspektywie kilku lat zdobędzie 20 – 30 proc. rynku telewizorów – mówi Kazimierz Monkiewicz, prezes Panasonic Polska. Jak dodaje, to także przyszłość dla transmisji sportowych, platform cyfrowych, a także rynku gier komputerowych.
W Wielkiej Brytanii już trwają testy transmisji przez platformy cyfrowe wydarzeń sportowych w technologii 3D. Z kolei Sony podpisało z FIFA umowę, zgodnie z którą 25 meczów rozgrywanych w ramach mistrzostw świata w piłce nożnej w 2010 r. zostanie zrealizowanych z użyciem kamer 3D.
Sony ma ambitne plany związane z technologią 3D. Jak zapowiadał prezes Howard Stringer, ma ona pomóc w zmniejszeniu strat koncernu, które w tym roku sięgną 1 mld dol. Sony liczy, że rozwiązania trójwymiarowe pozwolą zwiększyć firmie udziały w rynku telewizorów do poziomu 20 proc. w 2013 r. Wartość rynku 3D ma wynieść wówczas ok. 11,2 mld dol.
Inne firmy także szykują się do debiutu. – Projektory 3D Ready trafią na rynek w pierwszej połowie roku 2010. Potem pojawią się inne produkty audio-video. Każda nowość liczy na zainteresowanie konsumentów i tym samym zwiększenie sprzedaży – mówi Cezary Urynowicz, marketing manager Sharp Electronics Poland.