Blisko 1 mln zł kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Cyfrowy Polsat za niedozwoloną klauzulę w regulaminie świadczenia usług.
Operator zagwarantował sobie w regulaminie prawo do zmiany liczby i rodzajów programów udostępnianych abonentowi, gdyby doszło do zdarzenia niezależnego od platformy, uznawanego za siłę wyższą: „w szczególności o charakterze prawnym, technicznym lub ekonomicznym”.
Według UOKiK zapis ten narusza zbiorowe interesy konsumentów, bo operator nie dawał abonentom prawa do rozwiązania umowy z chwilą zmiany oferty. Zdaniem Małgorzaty Cieloch, rzecznika urzędu, konsumenci powinni mieć takie prawo, nawet wtedy, gdy zmianie ulega nawet jeden program.
– Mamy nadzieję, że decyzja ta pomoże wyeliminować podobne niedozwolone klauzule w regulaminach operatorów telewizyjnych – powiedziała „Rz” Małgorzata Cieloch, rzecznik urzędu.
Cyfrowy Polsat zaprzestał niedozwolonych praktyk w ubiegłym roku. – W listopadzie rozpoczęliśmy z własnej inicjatywy zmianę regulaminu. Po uzgodnieniu z UOKiK i UKE rozłożyliśmy ją na etapy. Proces trwa – tłumaczy rzeczniczka Cyfrowego Polsatu Olga Zomer. Decyzja UOKiK nie jest prawomocna i Cyfrowy Polsat zamierza się od niej odwołać.