Tablety przebojem wdarły się do polskich domów, mimo że jeszcze rok temu istniały wątpliwości, czy nasi rodacy zaakceptują tę techniczną nowinkę. Analitycy musieli znacząco zwiększyć prognozy co do sprzedaży tych urządzeń w naszym kraju. To zasługa niskich cen, jakie zaoferowali chińscy producenci, a za nimi polskie firmy opatrujące własną marką wyroby z Dalekiego Wschodu. Tablety za mniej niż 600 zł sprzedawane były m.in. w Biedronce i Carrefourze.
Skomentuj na naszym Fanpage'u - www.facebook.com/ekonomia
- Według moich prognoz w Polsce w 2012 roku sprzedanych zostało ponad 700 tys. tabletów – mówi Damian Godos, analityk z firmy IDC. - To ogromny wzrost względem 2011 roku, w którym łączna sprzedaż sięgnęła 170 tys.
Atak mało znanych marek
Jeszcze w pierwszym kwartale 2012 roku niekwestionowanym liderem naszego rynku był iPad, którego tropem podążał Samsung Galaxy Tab. Tańsze urządzenia - kosztujące mniej niż 1000 zł - stanowiły zaledwie 13 proc. sprzedaży. Zdaniem IDC to się znacząco zmieniło na korzyść urządzeń z niższej półki.
- W trzecim kwartale tablety kosztujące mniej niż 600 zł stanowiły ponad 50 proc. sprzedaży wszystkich tabletów w Polsce – twierdzi Marek Kujda, analityk IDC.