Do konkursu na operatora telewizji w komórkach przymierza się konsorcjum czterech operatorów komórkowych – P4, Centertel, Polkomtel i PTC. Już zapowiedzieli, że jeśli wygrają, chcą udostępniać mobilne programy zainteresowanym ich nadawaniem firmom "bez ograniczeń". Miejsca będzie sporo, bo z testów telewizji mobilnej DVBH, jakie TP Emitel przeprowadza w Warszawie i Krakowie, wynika, że będzie można w niej nadawać 15 programów.
Oprócz największych telewizji nadawaniem przez komórki interesują się m.in. Radio Eska (Eska TV), właściciel Radia RMF FM (RMF MAXXX TV) i... Agora. – Jesteśmy zainteresowani dystrybucją naszych treści różnymi kanałami, również w technologii mobilnej – mówi Urszula Strych, rzeczniczka Agory. O współpracy z operatorami rozmawiała już też m.in. TVP.
Testy, w których bierze udział 16 kanałów, pokazują, że przez komórki najchętniej oglądane są stacje informacyjne: TVP Info, TVN 24 i TV Biznes, oraz krótkie audycje, jak kreskówki, seriale czy wiadomości. Okazuje się, że telewizja w telefonie nie zastąpi tradycyjnej – oglądamy ją średnio przez 20 – 30 minut dziennie, zwykle w godzinach pracy, w czasie jazdy samochodem lub w przerwie na lunch. Według TP Emitelu obraz ma "doskonałą jakość" i jest możliwe nadawanie przez komórki np. meczu piłki nożnej, bo na ekranach dobrze widoczne są nawet bardzo małe elementy.
Według Anny Streżyńskiej, prezesa UKE, konkurs na operatora DVBH w 31 miastach w Polsce rozpocznie się w październiku 2008 r., a zwycięzcę poznamy w grudniu. Na razie trwają konsultacje dokumentacji do konkursu. Urzędowi zależy, by usługa została wprowadzona jak najszybciej, więc w warunkach konkursu jest zaznaczone, że za deklarację uruchomienia jej w ciągu trzech lub sześciu miesięcy od wygrania konkursu można dostać dodatkowe punkty.
– W ciągu dziewięciu miesięcy od przyznania częstotliwości usługa musi być oferowana przynajmniej w jednym z 31 miast – mówi Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE. To oznacza, że mobilna telewizja w Polsce pojawi się najpóźniej w drugiej połowie przyszłego roku. Celem UKE jest, aby można ją było oglądać w 31 miastach w czasie Euro 2012.