Chudszy rok dla reklamowych wydatków

Znów korekta prognoz rozwoju rynku reklamy. Swoje przewidywania na przyszły rok zrewidowały właśnie CR Media

Publikacja: 13.11.2008 06:09

Wydatki na reklamę w Polsce

Wydatki na reklamę w Polsce

Foto: Rzeczpospolita

W tym roku media zbierają jeszcze plony gospodarczej prosperity. W piątek TVN podniósł prognozy swoich tegorocznych wyników finansowych, dziś wyniki za III kwartał publikują Agora i Cyfrowy Polsat.

Jak wynika z ankiety Agencji Reutera, analitycy spodziewają się, że w porównaniu z sytuacją sprzed roku Cyfrowy Polsat odnotuje w trzecim kwartale wzrost przychodów i zysku netto o kilkadziesiąt procent i osiągnie przychody na poziomie 274,2 mln zł oraz zysk netto w wysokości 81 mln zł.

Skonsolidowane przychody i zysk netto Agory w trzecim kwartale będą jednak według przewidywań niższe niż rok wcześniej w tym samym czasie. Przychody wyniosą 282,7 mln zł, a zysk netto – 16,8 mln zł.

Już wcześniej Agora oficjalnie poinformowała też, że spodziewa się w drugim półroczu tego roku spadku wydatków na reklamę w prasie codziennej o ok. 3 – 5 proc.

– Zgadzam się z tymi prognozami. Nie spodziewam się jednak wyraźnego pogorszenia na reklamowym rynku już w tym roku, bo budżety reklamowe są planowane z dużym wyprzedzeniem i oprócz kilku sporadycznych przypadków w branży finansowej, gdzie faktycznie niektóre kampanie reklamowe zostały już odwołane, na razie żadnych zmian nie widać – mówi Maciej Chodorowski z zarządu firmy CR Media Consulting.

Przyszły rok będzie już jednak dla mediów trudniejszy. W opublikowanym wczoraj najnowszym raporcie Ad. Media CR Media obniżyły swoje prognozy wzrostu reklamowego rynku w przyszłym roku z 6,9 proc. do 1,7 proc. W 2009 roku wydatki na reklamę wyniosą więc nie 7,96 mld zł, a 7,59 mld zł. Jednocześnie firma podkreśliła, że bierze pod uwagę różne warianty rozwoju sytuacji w zależności od tego, o ile wzrośnie w przyszłym roku polskie PKB.

– Przyszłoroczny wzrost reklamowego rynku na poziomie 1,7 proc. to wzrost przy założeniu, że w skali makro nasz rynek urośnie w tym czasie o 2,5 – 3,2 proc. Gdyby wyniósł on 1,5 proc., rynek reklamy byłby w przyszłym roku pod kreską – uważa Maciej Chodorowski.

W trzecim kwartale rynek reklamy w Polsce był według CR Media Consulting wart 1,5 mld zł, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samy okresie.

[ramka]Jeśli nasze PKB urośnie w przyszłym roku o ok. 3 proc., wartość rynku reklamy zwiększy się w 2009 r. już tylko o 1,7 proc. Wcześniejsze prognozy CR Mediów mówiły o 6,9 proc. [/ramka]

W tym roku media zbierają jeszcze plony gospodarczej prosperity. W piątek TVN podniósł prognozy swoich tegorocznych wyników finansowych, dziś wyniki za III kwartał publikują Agora i Cyfrowy Polsat.

Jak wynika z ankiety Agencji Reutera, analitycy spodziewają się, że w porównaniu z sytuacją sprzed roku Cyfrowy Polsat odnotuje w trzecim kwartale wzrost przychodów i zysku netto o kilkadziesiąt procent i osiągnie przychody na poziomie 274,2 mln zł oraz zysk netto w wysokości 81 mln zł.

Pozostało 80% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie