W tym roku media zbierają jeszcze plony gospodarczej prosperity. W piątek TVN podniósł prognozy swoich tegorocznych wyników finansowych, dziś wyniki za III kwartał publikują Agora i Cyfrowy Polsat.
Jak wynika z ankiety Agencji Reutera, analitycy spodziewają się, że w porównaniu z sytuacją sprzed roku Cyfrowy Polsat odnotuje w trzecim kwartale wzrost przychodów i zysku netto o kilkadziesiąt procent i osiągnie przychody na poziomie 274,2 mln zł oraz zysk netto w wysokości 81 mln zł.
Skonsolidowane przychody i zysk netto Agory w trzecim kwartale będą jednak według przewidywań niższe niż rok wcześniej w tym samym czasie. Przychody wyniosą 282,7 mln zł, a zysk netto – 16,8 mln zł.
Już wcześniej Agora oficjalnie poinformowała też, że spodziewa się w drugim półroczu tego roku spadku wydatków na reklamę w prasie codziennej o ok. 3 – 5 proc.
– Zgadzam się z tymi prognozami. Nie spodziewam się jednak wyraźnego pogorszenia na reklamowym rynku już w tym roku, bo budżety reklamowe są planowane z dużym wyprzedzeniem i oprócz kilku sporadycznych przypadków w branży finansowej, gdzie faktycznie niektóre kampanie reklamowe zostały już odwołane, na razie żadnych zmian nie widać – mówi Maciej Chodorowski z zarządu firmy CR Media Consulting.