Nasz kraj jest prawdziwą potęgą jeśli chodzi o liczbę posiadanych domen internetowych. Na przełomie 2010 i 2011 r. ich liczba przekroczyła 2 mln. W poprzednim roku w Polsce, według danych NASK, który pełni rolę głównego rejestru domeny polskiej .pl, zarejestrowano aż 370 tys. nowych adresów. Najlepszym miesiącem okazał się marzec, w którym przybyło 115 tysięcy nowych nazw z polskim rozszerzeniem. II kwartał był pod tym względem nieco słabszy. Druga połowa roku przyniosła jednak znaczne ożywienie.

Dwumilionowym adresem z polską końcówką został tu-tam.pl. Został zarejestrowany w serwisie nazwa.pl prowadzonym przez firmę NetArt, która jest liderem rodzimego rynku. Ma w nim 25-proc. udział. Polska zajmuje obecnie piątą pozycję wśród wszystkich krajów europejskich jeśli chodzi o liczbę rodzimych domen. Przed nami są Niemcy, Wielka Brytania, Holandia i Włochy. Za nami jest Francja.

Dystans do czołówki systematycznie się jednak zmniejsza bo dynamika przyrostu nowych adresów internetowych w naszym kraju jest dużo wyższa niż wśród liderów. - Domena .pl istnieje od 1990 roku. Przez pierwsze 10 lat udało się zarejestrować około 100 tysięcy adresów. Milion rejestracji osiągnięto po 17 latach, a przez kolejne trzydzieści dwa miesiące udało się ten wynik podwoić – mówi Artur Piechocki, kierownik działu domen w NASK.

Według NASK, największą popularnością ciszą się adresy bezpośrednio z końcówką .pl. Inne domeny (np. biz.pl, info.pl) i regionalne (np. bydgoszcz.pl, kalisz.pl), cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Jeśli chodzi o podział na województwa liderem jest województwo mazowieckie. Drugie miejsce zajmuje Małopolska, a podium zamyka województwo śląskie. Większość domen .pl należy do przedsiębiorców. Są skupione są w rękach ok. 720 tys. abonentów.