T-Mobile chce mieć w Polsce telewizję i sieć stacjonarną

Deutsche Telekom właścicielem Polskiej Telefonii Cyfrowej

Publikacja: 17.01.2011 02:48

Miroslav Rakowski uważa, że PTC powinna być jak inne firmy grupy Deutsche Telekom: zwinna, szybka, i

Miroslav Rakowski uważa, że PTC powinna być jak inne firmy grupy Deutsche Telekom: zwinna, szybka, idąca naprzód

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Finalizacja porozumienia udziałowców Polskiej Telefonii Cyfrowej oznacza dla tego komórkowego operatora i polskiego konsumenta duże zmiany – mówi Miroslav Rakowski, który od stycznia objął stery operatora sieci Era.

Jest on pierwszym szefem zarządu tego telekomu, który nie ma wątpliwości, do kogo należy kierowana przez niego firma. W ubiegły piątek niemiecka grupa Deutsche Telekom w ramach drugiej części zapłaty za 51-proc. pakiet udziałów PTC przekazała 1,4 mld euro Elektrimowi i francuskiemu koncernowi Vivendi. – To sprawia, że Deutsche Telekom staje się jedynym właścicielem PTC i zamyka wszystkie prawne spory między stronami raz na zawsze – powiedział Timotheus Höttges, członek zarządu odpowiedzialny za finanse DT.

Co teraz? Zdaniem Rakowskiego PTC powinna być takim operatorem jak inne firmy z grupy Deutsche Telekom: zwinnym, szybkim, idącym naprzód.

„Zwinność” mają zapewnić firmie m.in. zmiany w statucie, który na czas wojny właścicieli zapewnił radzie nadzorczej bardzo szerokie kompetencje, a zarządowi odbierał możliwość elastycznego i szybkiego działania. Teraz ma się to zmienić.

Zmieni się marka sieci: z błękitnej Era na T-Mobile w kolorze... magenta (do takiego określenia różowawego znaku przywiązani się menedżerowie ds. wizerunku niemieckiej grupy). Rebranding nie będzie sprawą.

– Myślę, że nie będziemy walczyli o klienta cenami. Są one już w Polsce na bardzo niskim poziomie. Ich dalsza deprecjacja mogłaby sprawić, że operatorom zabrakłoby pieniędzy na inwestycje. Zachowamy balans między ceną a jakością usług. Nie będziemy ani najtańsi, ani najdrożsi – twierdzi Rakowski pytany, czy wejście T-Mobile na polski rynek będzie się wiązać z obniżkami cen usług. Nie tylko marka sieci prowadzonej przez PTC zostanie dostosowana do polityki właściciela, ale także strategia.

PTC – tak jak DT w innych krajach – będzie rozwijać telekomunikacyjne usługi stacjonarne oraz telewizyjne, czy to w technologii satelitarnej, czy kablowej.

We wrześniu ub.r. PTC miała 13,3 mln klientów. Po dziewięciu miesiącach ub.r. przychody wynosiły 5,46 mld zł. Nieznany jest jej ostatni wynik netto, ale – mimo sporu właścicieli – w 2009 r. PTC zarobiła na czysto 1,4 mld zł. To najwięcej w branży.

Finalizacja porozumienia udziałowców Polskiej Telefonii Cyfrowej oznacza dla tego komórkowego operatora i polskiego konsumenta duże zmiany – mówi Miroslav Rakowski, który od stycznia objął stery operatora sieci Era.

Jest on pierwszym szefem zarządu tego telekomu, który nie ma wątpliwości, do kogo należy kierowana przez niego firma. W ubiegły piątek niemiecka grupa Deutsche Telekom w ramach drugiej części zapłaty za 51-proc. pakiet udziałów PTC przekazała 1,4 mld euro Elektrimowi i francuskiemu koncernowi Vivendi. – To sprawia, że Deutsche Telekom staje się jedynym właścicielem PTC i zamyka wszystkie prawne spory między stronami raz na zawsze – powiedział Timotheus Höttges, członek zarządu odpowiedzialny za finanse DT.

Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO