Reklama

Internet zmieni także telewizję

Już przeszło 50 mln zł wart jest rynek wirtualnych wypożyczalni wideo. Kwota nie robi jeszcze wielkiego wrażenia, ale pamiętam czasy, kiedy rynek reklamy internetowej wart był 16 mln zł, a działały portale tylko dzięki finansowej kroplówce od akcjonariuszy.

Publikacja: 01.02.2011 08:00

Od tego czasu wartość rynku e-reklamy wzrosła dziesięciokrotnie. Tak samo rósł będzie rynek internetowych multimediów.

Kina i tradycyjna telewizja nie mają już monopolu na wyświetlanie filmowych hitów. Choć na razie Internet jest przede wszystkim oazą multimedialnego piractwa, to jednak rośnie w nim liczba legalnych i udanych przedsięwzięć. Zamiast obrażać się na masowe piractwo producenci poszli po rozum do głowy: czego się nie da zmienić, to trzeba polubić i jeszcze na tym zarobić.

Zakup licencji na udostępnianie filmów i programów telewizyjnych przez Internet nie jest już problemem. Film można oglądać nie tylko na monitorze komputera, ale i bardziej komfortowo na podłączonym do sieci telewizorze.

Nikt jeszcze nie powinien przesądzać o śmierci tradycyjnej telewizji, bo siła przyzwyczajenia widzów jest wielka. Ale z pewnością będzie rósł popyt na multimedia dostępne na dowolne urządzenie z dowolnego miejsca w Internecie

Polska nie należy w Europie do liderów szybkich łączy internetowych. To się jednak będzie zmieniało.

Reklama
Reklama

Każdy nowy abonent szybkiego dostępu to potencjalny klient wirtualnych wypożyczalni.

Od tego czasu wartość rynku e-reklamy wzrosła dziesięciokrotnie. Tak samo rósł będzie rynek internetowych multimediów.

Kina i tradycyjna telewizja nie mają już monopolu na wyświetlanie filmowych hitów. Choć na razie Internet jest przede wszystkim oazą multimedialnego piractwa, to jednak rośnie w nim liczba legalnych i udanych przedsięwzięć. Zamiast obrażać się na masowe piractwo producenci poszli po rozum do głowy: czego się nie da zmienić, to trzeba polubić i jeszcze na tym zarobić.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama